Még hogy Mustang GT500 és Chevy Camaro Z/28? Ugyan már: a Dodge Challenger SRT Hellcat nem a hozzá hasonló muscle carokat, hanem az igazi amerikai nagyvasakat: a Chevrolet Corvette Z06-ot vagy az SRT Vipert (igen, saját felettesét) is zsebre vágja, és egyenesen a Lamborghinik, Ferrarik babérjaira tör, legalábbis az autós kártya csalhatatlan szabályai szerint.
A Chrysler csoport tuning-ágazata, az SRT (Street & Racing Technology) nem aprózta el a fejlesztést, és megalkotta a Dodge valaha létezett legerősebb V8-asát: a 6,2 literes, kompresszoros Hellcat motor 707 lóerőt és 881 Nm nyomatékot szabadít az emberiségre, nyolcfokozatú automata vagy hatfokozatú kézi (!) sebességváltón keresztül.
Az emberi ésszel felfogható összegért megvehető autók között egyetlen sincs olyan, amely ekkora teljesítményt mutathatna fel, és a méregdrága szupersportkocsik többségének is át kell néznie zsebeit, ha nyomába szeretne érni – legalábbis papíron. Azt ugyanis nem sikerült közölnie a gyárnak, hogy ehhez a fene erőhöz milyen gyorsulási adatok tartoznak, vagy ami még fontosabb, vajon felnőtt-e a feladathoz az autó futóműve és fékrendszere.
Az mindenesetre szimpatikus, hogy az autóhoz kétféle kulcsot adnak. A pirossal teljesen megnyitható a pokol csapja, a fekete viszont csupán 500 lóerővel enged játszani – nem mintha ez nem volna untig elég ahhoz, hogy egy lámpaoszlopra csavarodva fejezze be földi pályafutását apuka kisfia, kislánya, ha elvinné egy körre a Challengert.
Nem adhatta persze alább a Dodge, hiszen a Challenger vadonatúj 6.4 V8 Hemi motorral szerelt változata már 485 lóerővel szorongatja a Hellcat farkát. A ranglétrán legelején ott a Challenger R/T 4,7 literes Hemi blokkal, 375 lóerővel, míg a Challenger SXT mindössze 305 lóerővel szerénykedik.
Az amerikai muscle carok új uralkodója 2014 végén kerül az amerikai Dodge márkakereskedésekbe.
Amerikai randevú: olvasd el exkluzív összehasonlító tesztünket az USA autógyártásának konditeremben gyúrt képviselőivel.