Júniusban az előző hónaphoz képest 10,2, 2013 júniusához viszonyítva viszont 17,3 százalékkal estek vissza az újautó-eladások Brazíliában, ezért a Fenabrave, a brazil autókereskedők szövetsége módosította az idei évre vonatkozó előrejelzését.
Eredetileg 3,5 százalékos visszaesést prognosztizáltak a tavalyi évhez képest, a friss becslés ellenben több mint kétszer ekkora: 7,8 százalékos zuhanást említ. Még rosszabb a helyzet a nehéz haszonjárművek kategóriájában, ahol a tavaly még dübörgő eladások után idén eredetileg szerény, 1,6 százalékos növekedésre számítottak: az új prognózisban már 14,1 százalékos visszaesés áll. 2012-ben minden idők legjobb évét zárta a brazil autópiac, 3,8 millió darab eladott gépkocsival.
Az országban jelenleg is zajló labdarúgó-világbajnokság nem emelte a lakosság autóvásárlási kedvét, amely az egyre szigorodó hitelfeltételek és az autógyártókba vetett vásárlói bizalom hanyatlása miatt eleve gyenge volt.
Ami viszont riasztóbb, hogy a Fenabrave annak ellenére is borúlátó, hogy a brazil kormány június 30-án az év végéig meghosszabbította azt a lejáró ipari adókedvezményt, amely a brazil ipari termelés egyötödét adó autóiparnak hivatott mentőövként szolgálni.
Brazília a világ negyedik legnagyobb újautó-piaca. Az országban hagyományosan erős az autóipar, a legtöbb nagy gyártó jelen van itt, a Fiattól a Volkswagenig, a GM-től a Fordig, és általában kifejezetten a helyi piacra tervezett modelleket fejlesztenek és gyártanak itt. A legfontosabb haszongépjármű-gyártók szintén saját fejlesztő és gyártóbázissal vannak itt jelen.
Forrás: Reuters