Nem evolúció: revolúció – szól a Mazda MX-5 érkezését előkészítő hírverés szlogenje. és ha a márka kurrens kínálatát tekintjük, akár hitelt is adhatunk az állításnak. A SkyActiv futóművel (nyitóképünkön) és motorokkal szerelt autó a hírek szerint nem csak 100 kilogrammal könnyebb lesz, de tömegközéppontja mélyebbre költözik, karosszériájának pedig megnövelik a torziós szilárdságát, ami a vezethetőségnek és az utasbiztonságnak egyaránt jót tesz.
Eredetileg az Alfa Romeo Spyderrel osztozott volna a technológián a gyár. Ezt a tervet az olaszok keresztülhúzták, amikor kijelentették, Alfa kizárólag európai gyártással képzelhető el; a dolgok jelenlegi állása szerint az MX-5 talján párja Abarth emblémával az orrán, saját formatervvel és motorokkal, de közös padlólemezzel és futóművel léphet színre.
A Mazda egyelőre nem árul el részleteket az autóval kapcsolatban, de az eddigi modellváltások bizakodásra adnak okot, hogy ellenállnak a kísértésnek, és a kényelem helyett céltudatosan a vezethetőségre helyezik a hangsúlyt a hirosimai fejlesztő mérnökök.
Szeptember negyedike (a tervezett premier másnapja) egyébként világméretű MX-5-ös banzáj lesz, Japánban hálaadó napot szerveznek a vásárlóknak, ami nyilvánvalóan csak egy kifogás, hogy minél többen összejöhessenek és együtt ünnepelhessék a roadstert. Aki elmenne, itt jelentkezhet.