Tavaly 1,1 millió példányban talált gazdára világszerte az 1973 óta hét generációt megért Passat, a Volkswagen racionális zászlóshajója. Az új, nyolcadik generációs típus elődeihez hasonlóan szedán és kombi kivitelben kerül piacra, az eddigieknél dinamikusabb kiállással, ami nem kis részben a megnövelt tengelytávnak, a csökkentett magasságnak és a nagyobb méretű kerekeknek köszönhető. A négyajtós kupé a jelenleg futó modell felújításánál elvesztette a Passat nevet, szimplán CC lett. Arról még nem tudni, de igen valószínű lesz olyan variáns is, de ezúttal már a kezdetektől a Passat név nélkül, persze továbbra is a Passat technikájával.
Őfelsége VIII. Passat
Előzetes a világpremierről
Takarékosabb motorokkal, csökkentett tömeggel és ultramodern vezetőtámogató és szórakoztató technológiákkal lépett színre a VW legnagyobb számban értékesített modellje.
a videó a hirdetés után indul
A modell a kényelmi, biztonsági és vezetőtámogató rendszerek terén igazán kitesz magáért: az Audi TT-n debütált Active Info teljesen digitális műszerfaltól a head-up kijelzőn át a hátsó táblaszámítógépes szórakoztató rendszerig, a gázolásgátló vészfékrendszertől kezdve három világújdonságig (vészhelyzet esetén automatikusan megáll az autó, a tolatósegéd az utánfutóval manőverezést is támogatja, illetve dugóban önmagától araszol és manőverezik az autó.)
Az új Volkswagen Passat nem kevesebb mint tíz különböző dízel- és benzinmotorral lép piacra, mind közvetlen befecskendezéses és turbófeltöltős. Ezek teljesítménye 120 lóerőtől 280 lóerőig terjed, kivétel nélkül start-stop rendszerrel és fékenergia-visszanyeréssel szerelték fel őket, mindegyik teljesíti az Euro 6-os emissziós normát, károsanyag-kibocsátásuk pedig akár 20 százalékkal csekélyebb, mint az előző generáció motorjaié.
a videó a hirdetés után indul
A Passat nagy újdonsága a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid kivitel, amelyben egy 156 lóerős benzinmotor és egy 115 lóerős villanymotor dolgozik tandemben; a konszern eddigi legerősebb, 211 LE rendszerteljesítményű konnektoros hibridje egyetlen feltöltéssel 50 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben.
Az új Passat és Passat Variant előértékesítése július 10-én veszi kezdetét Európa-szerte.
Kollégánk jelenleg is az új Passat titkait firtatja a nemzetközi premieren, hamarosan beszámolunk első kézből származó benyomásairól, addig is álljon itt néhány fénykép és videó a Volkswagen új családfőjéről.