Az ORFK elemzése szerint az autók utasaiként megsérült 0-5 éves gyermekek közül csak minden hetedik volt biztosítva a baleset bekövetkezésekor. A nagyobb gyermekeknél jobb az arány.

Az ORFK az elmúlt három év nyári hónapjaiban bekövetkezett baleseteket vizsgálta. Ebben az időszakban összesen 735 gyermek sérült meg, és kilenc veszítette életét közúti balesetben, miközben gépjármű utasa volt. A balesetet szenvedett gyerekek korcsoportjai között nem voltak jelentős eltérések, annál inkább a védettség arányában.

Jó vétel lehet a H Astra, de dízel helyett inkább a benzinesek között válogassunk
Hány éves korig, hol, hogyan használható a gyerekülés, illetve a hordozó? A KRESZ betűit értelmezve van némi köd a kérdésben.

Hány éves korig, hol, hogyan használható a gyerekülés, illetve a hordozó? A KRESZ betűit értelmezve van némi köd a kérdésben.


Meglepő, hogy éppen a legkisebbek, a 0-5 évesek védettségi aránya volt a legalacsonyabb a megsérült gyerekek között, azoké, akik még csak alig vagy egyáltalán nem képesek önmagukra vigyázni. A 236 kisgyermek közül mindössze 35 volt gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve a baleset bekövetkezésekor, ez mindössze 14,8 százalékos arányt jelent.

A 6-9 éves utasok körében a védettség aránya már magasabb ugyan, de még mindig rendkívül alacsony (31 százalék), míg a legmagasabb érték a 10-14 éveseknél tapasztalható (76,1 százalék).

A tizedik életévüket betöltött gyerekek körében a passzív utasvédelmi eszközök magasabb szintű használati aránya mögött minden bizonnyal az is áll, hogy ők már jobban tisztában vannak a közúti közlekedés veszélyeivel, a passzív biztonsági eszközök (ebben a korban már jellemzően a biztonsági öv) szerepével és fontosságával.

A kisebbekre ugyanennyire kellene vigyázni, mert a baleseti adatok is bizonyítják, téves az a szemlélet, hogy a biztonsági övet, illetve gyermekülést a szülői kar képes pótolni.