Nyolcadik éve kapható a Škoda kínálatában az Octavia Scout; a 2007 és 2013 között eladott 53 600 autó az Octavia-forgalom közel 8 százalékát teszi ki. Nem véletlen, hogy ezúttal igazán ráfeküdt a témára a Škoda, és az eddiginél is komolyabb csomagot állított össze. 

A megjelenés alapvetően nem változott: alumínium hatású betétek és fekete műanyag borítások morcosítják az autót. A hasmagasság 31 mm-rel magasabb, mint a normál kombi esetében (szedánból nem épül Scout), a 171 mm-nél húzódó fenéklemezt védőborítással látták el, alapkivitel a 220/50 R17 abroncsokkal szerelt, könnyűfém felni. 
Takarékosabb motorokkal, fokozott terep- és vontatóképességgel, de változatlan koncepcióval lép színre a Škoda Octavia Scout.
Megérkezett a Škoda terepkombija 39
Az utastérben a robusztus megjelenés helyett az elegancia dominál: a fekete műszerfal helyett kérhető felül fekete, alul barna kivitel, az üléseknél barna szövet vagy fekete, illetve barna színben kérhető bőr-Alcantara kombó között választhatunk. A karosszériaszínek megegyeznek a hétköznapi Octaviákéval. 
A 7. generációs VW Golfnál bevezetett Haldex 5-ös összkerékhajtási rendszer megegyezik a szimpla 4×4-es Octavia azonos rendszerével. A terepszögek természetesen megnőttek: az elöl mért 16,7°, illetve a hátsó 13,8° nem teszi offroaderré az autót, de földúton jól jöhet az a plusz szabadság. Az autóval akár két tonnát lehet vontatni, ez 25 százalékkal több, mint korábban; az elindulást elektronikus differenciálzár (azaz a hajtott kerekeket oldalanként összefékező ESP-funkció) segíti. 
Újdonság, hogy immár háromféle motorral kapható az Octavia Scout: az elődmodellénél könnyebb, takarékosabb, erősebb motorok teljesítik az idén szeptembertől hatályba lépő, Euro6-os normát. A kínálat alján a 150 lóerős TDI motor áll, 5,1 literes átlagfogyasztással és hatos kéziváltóval. A 180 lóerős 1.8 TSI, valamint a most bevezetett, 184 lóerős 2.0 TDI eleve DSG-váltóval kerül forgalomba, utóbbi papíron ugyanannyit fogyaszt, mint a gyengébbik dízelmotor. 
A modell biztonsági és kényelmi felszereltsége megegyezik a jól felszerelt, mezei Octaviákéval. Opcióként automatikus vészfék, sávelhagyást gátló rendszer, az autót ütközést követően megállító rendszer, fáradtság-érzékelő és hasonló rendszerek rendelhetők, a komfortlistán parkolórobot, kulcs nélküli nyitás és indítás, tolatókamera vagy táblafelismerő rendszer is szerepel.
Megérkezett a Škoda terepkombija 40
Megérkezett a Škoda terepkombija 41
Megérkezett a Škoda terepkombija 42