Eredetileg Model E néven szerette volna piacra dobni a Model S-nél kisebb elektromos sportszedánt Elon Musk, a Tesla Motors tulajdonosa, leginkább azért, mert a közelgő Model X szabadidőjárművel együtt vicces lett volna összeolvasni a három típus nevét. Ezt azonban a Ford állítólag megfúrta, ezért Musk egyszerűen megfordította az E betűt, de hogy a BMW bele ne köthessen a 3-ba, római számokkal fogják írni a nevét – a rendkívül bonyolult okfejtés lényege, hogy a Model S-nél jó fél méterrel rövidebb autót Model III néven fogják forgalmazni. 

A Model III vadonatúj platformra épül, ami tekintve, hogy a Teslánál a padlólemez maga az akkumulátor-tároló, nem meglepő. A négy és félméteres autó a 70-105 ezer dollárba kerülő Model S-el (képeinken) szemben nagyjából 50 ezer dollárba (11 millió Ft) kerül majd; Európában ennél érezhetően magasabb árakra lehet számítani. 
BMW 3-verő modellt fejleszt a Tesla 1
BMW 3-verő modellt fejleszt a Tesla 7
A kisebb modellt az olcsóbb akkumulátor-technológia megjelenése teszi életképessé; a Tesla hamarosan megkezdi annak a gigantikus akkugyárnak az építését, amely nem csak saját autóiba, hanem más autóipari gyártók számára is készít majd telepeket. 
A Model III várhatóan 2016-ban mutatkozik be, forgalmazása egy évvel később veheti kezdetét.