A konnektoros hibrid hajtáslánc alapvetően remek kompromisszum: félig villanyautó, félig hibrid, így a minimális károsanyag-kibocsátást jól használható hatótávolsággal kombinálja. Azzal azonban, hogy brutális menettulajdonságokkal ruházná fel az autót, nem vádolhatjuk a technológiát – nem arra való, na. 

A Toyota Prius PHEV sem azért ment a Nürburgringre, hogy sebességi rekordot állítson fel (arra ott van a márkának az elektromos versenyautója), hanem hogy a lehető legkevesebb benzinből tegyen meg egy kört. 
A Toyota Racing Development (TRD) által felkészített Prius egy átlagos pályanapon ment fel a Ringre, amikor autósok tucatjai hódolnak a száguldásnak. A pályán 60 km/óra a minimális sebesség, így ennél lassabban nem ment az autó. Ha ezt összevetjük a sűrű forgalommal, egészen reálisnak mondhatók azok a körülmények, amelyek között a japán hibrid 0,405 liter/100 km átlagfogyasztást ért el a húsz kilométeres pályán. Persze nem versenykörülmények, hanem mondjuk vasárnap-délután-jövünk-haza-a-Balatonról-a-sűrű-forgalomban körülmények, de hát ez van…
Ez azt jelenti, hogy mindössze öt evőkanálnyi benzinből tette meg a kört az autó, amely nyilvánvalóan csordultig feltöltött akkumulátorokkal vágott neki a távnak, így ha nagyon őszinték akarunk lenni, nem sok értelme volt a tesztnek. A brutális rekordhoz a Nürburgringen viccesnek ható, 20 perc 59 másodperces köridő tartozik, igazolva, hogy vagy gyorsan megyünk, vagy takarékosan. 
A Toyota Prius PHEV hivatalos átlagfogyasztása egyébként 2,11 l/100 km.