Több ezer olvasónk szavazott erről. A hajótól a bicikliig, Horvátországtól a távoli kontinensekig sok minden szóba jön.
A Genertel biztosító elmúlt hetekben végzett kutatása szerint a megkérdezettek 32 százaléka tervezi, hogy az idei évben külföldre utazik, jobbára turisztikai célból. A kiutazók 66 százaléka autóval indul útnak (főként Németországba, Ausztriába, illetve Romániába, de nyáron Horvátország is kiemelt célpont), ám a felmérésből az is kiderült, hogy a határt átlépő autóknak mindössze 34 százaléka rendelkezik casco-biztosítással.
 
Pedig ahogy belföldön, úgy határon túl is kizárólag a casco nyújthat teljes körű védelmet az autónak. A kötelező biztosítás ugyanis csak az általunk másoknak okozott károkat téríti meg helyettünk. Az ilyenkor keletkező saját kárt ugyanúgy nem téríti meg, ahogyan például az ellopott autó pótlása során sem számíthatunk rá.
 
A casco csakis a szükségjavítást téríti külföldön, vagyis azokat a műveleteket, amelyekkel az autó szabályszerűen és biztonságosan üzemeltethető. Egyébként csak a Magyarországon végzett helyreállításra nyújt anyagi fedezetet.
 
Az olcsón elérhető lopáscasco biztosítások csak az országhatárokon belül kínálnak védelmet, ám a minicasco például egész Európában fedezetet nyújt a figyelmetlenségből, illetve a helyismeret hiányából fakadó kisebb koccanásos balesetekre. Ez a fedezet ráadásul önrész nélkül, évjárat szerinti korlátozás nélkül jár az autósnak. Mivel ez a biztosításfajta már néhány ezer forintos éves díjért is elérhető, megkötése már akár a külföldi út miatt is célszerű lehet.
 
Kevesen tudják, hogy akár egy-két hétre is köthető úgynevezett határozott idejű casco. Nem csoda, hogy nem túl ismert, hiszen díja általában az éves casco időarányos díjának három-négyszerese, és további hátrány, hogy csak néhány biztosítónál vehető igénybe külön utánajárással.
 
A nem balesetből eredő mechanikai vagy műszaki meghibásodás esetén már egyes, komplex szolgáltatást kínáló lakásbiztosítások is nyújtanak közúti segélyszolgálatot. ami a hibaelhárítás költségeit is téríti. Bár az utasbiztosítások is egyre szélesebb körű szolgáltatásokat kínálnak, az autóval kapcsolatos problémák esetén legfeljebb assistance-szolgáltatások nyújtásában számíthatunk rájuk.

A napi száz forint körül köthető kiegészítő assistance-biztosítás baleset vagy nagyobb műszaki hiba esetén fontos segítség lehet. A javítás költségeit ugyan nem téríti, de önhiba következtében működésképtelenné vált autóhoz (üzemanyaghiány, kulcs bezárása vagy elvesztése stb.) is igénybe vehető.