A gombamód szaporodó villanyautó-manufaktúrák köréből egyre nehezebben lehet kitűnni. A német nanoFlowcell AG ebből a szempontból különlegesség: a klasszikus lítiumion, lítium-polimer akkuk helyett újszerű energiatároló technológiát alkalmaz, amely a hagyományos akkumulátorok jellemzőit a hidrogén üzemanyagcella működési elvével kombinálja. Ebben két külön tartályban tárolt elektrolit folyik át egy membránon, amely elválasztja őket egymástól, és közben elektromos áramot állít elő.
Félelmetes sportkocsi Németországból
380 km/óra, villanymotorokkal
Megkapta a németországi típusbizonyítványt a nanoFlowcell AG által kifejlesztett Quant elektromos sportkupé. Működési elvét nem értjük, de a sarokszámok lenyűgözőek.
Hogy ez pontosan hogy megy végbe, nem értjük, de a gyártó szerint a technológia teljesítmény/tömeg aránya ötször kedvezőbb, mint a lítiumion akkuké.
Így már érthető (és majdnem hihető), hogy a Quant elvileg benzines szupersportkocsikhoz méltó motor- és menetteljesítményekre képes: a kerekenként elhelyezett, összesen négy darab villanymotor kombinált csúcsteljesítménye 635 lóerő, az autó 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 380 km/óra. Egy feltöltéssel 600 kilométert képes megtenni a négyüléses kupé, ami így minden szempontból veri a Tesla Model S képességeit.
Mindezt persze már tavasszal lehetett tudni az autóról, ám akkor csak az alkotók szavának hihettünk az eléggé meredek adatokkal kapcsolatban. Mostanra viszont a TÜV megadta a németországi típusbizonyítványt a Quantnak, így hamarosan megkezdődhet a vélhetően méregdrága autó gyártása.