A BMW 2009-ben mutatta be az S 1000 RR modellt, amely nem csupán a gyártó első szupersport-motorja volt, de egyben a kategória első motorkerékpárja, amelyet ABS rendszerrel szereltek fel. Ugyanebben az évben, a Barcelonában megrendezett 24 órás versenyen elsőként győzedelmeskedett blokkolásgátlóval felszerelt szupersport-motor.

A verseny ABS 2009-es bemutatkozása óta a BMW Motorrad kínálatában folyamatosan szerepelt kimondottan a szupersport-motorok igényeire szabott ABS, jelentősen fokozva a szegmens aktív fékezési biztonságát.

A hamarosan megjelenő ABS Pro funkció a verseny ABS finomításának eredménye, amely lehetővé teszi az ABS segítségét kanyarban történő fékezés során is. A rendszer megakadályozza kanyaríveken a kerekek blokkolását, még akkor is, ha gyorsan következik be a fékezés; ez csökkenti a hirtelen kormányerő-változást a váratlan fékezési manővereknél, és megakadályozza a motorkerékpár hátuljának akaratlan kitörését. A blokkolásgátló vezérlését a motorkerékpár dőlésszögének függvényében változtatja, az adott helyzetnek megfelelően.

Az ABS Pro nem arra készült, hogy fokozza a fékteljesítményt fordulókban történő lassítás során – különösen nem versenypályán. A fejlesztés célja a HP4 biztonságosabb használatának elősegítése a motorkerékpár fizikai határain belül, közúton, például kanyarban hirtelen fellépő veszély során.

Az új technika 2014. október végétől extraként érhető el a BMW HP4 motorkerékpárhoz a BMW Motorrad márkakereskedésekben.