A Reuters úgy tudja, a Maserati limitálni szeretné termelését: a cég egyik vezetőjétől származó információk szerint évente legfeljebb 75 ezer darab autót gyártanának.
A Fiat-csoport másik prémium márkájánál, a Ferrarinál már bevált a taktika: Maranello kapuján legfeljebb hétezer darab gépkocsi gördülhet ki évente; és tavaly a darabszám csökkentése mellett is sikerült növelniük a bevételeket és a profitot egyaránt.
Az idén 100 éves Maserati persze az erőforrás-szinergiák ellenére köznapibb márka, mint a Ferrari, így itt 75 ezer darabban maximálnák a gyártást. Ezt a számot azonban belső becslések szerint legkorábban négy év múlva fogja elérni a gyár. Tavaly mindössze 15 400 darab Maseratit értékesítettek világszerte. Idén várhatóan megduplázzák ezt a mennyiséget, jövőre pedig elérhetik az 50 000 autót.
Az ugrásszerű növekedés a belépő szintű Ghibli szedánnak köszönhető, a távolabbi jövő azonban még izgalmasabb lesz. 2015-ben érkezik a Levante szabadidő-autó, 2016-ra ígérik az Alfieri sportautót (képeinken), egy évvel később jöhet az Alfieri Spider. 2018-ra teljesen lecserélődik a modellkínálat: ekkor lép színre a hátsókerék-hajtású, több mint 560 lóerős, nyolchengeres csúcskupé, az új GranTurismo.
A Fiat-csoport kétmilliárd eurós (600 milliárd Ft) beruházással szeretné megalapozni ezt az ambiciózus fejlesztési programot.