Az első hat hónapban Portugáliában nőtt a legnagyobb mértékben az új autók eladása, 37,7 százalékkal, majd Horvátország (+35,6 százalék) és Ciprus (+27,7 százalék) következett. Izlandon csökkent a legjelentősebben az éves szintű értékesítés az első hat hónapban, 18,9 százalékkal, de 8,5 százalékkal hanyatlott Szerbiában és 5,1 százalékkal Hollandiában is.
A JATO Dynamics adatai szerint Magyarországon az első félévben 21,6 százalékkal nőtt az új autók eladása éves szinten, az idei első hat hónapban összesen 33 251 új autót értékesítettek.
Európa kedvenc gyártója szokás szerint a Volkswagen, a cég 825 ezer autót adott el, jócskán megelőzve az 515 ezerig jutó Fordot és a 472 ezer autót értékesítő Opelt. Az új generációs Golfot is viszik, mint a cukrot: az első félévben a tavalyinál 14,2 százalékkal többet, 270 ezer darabot adtak el a kompaktból, a második Ford Fiesta 168 ezer darabbal következik a listán. A harmadik hely a Renault Clióé 162 ezer darabbal.
Érdekes, hogy a tavalyi első félév 19 ezer darabos értékesítése után 87 ezer darabot adtak el a Renault Capturból, ez a 355 százalékos emelkedés elegendő volt ahhoz, hogy a kis SUV ott legyen az élmezőnyben az európai piacon.