Elődjénél akár 10 százalékkal erősebb, 330 lóerős lehet a Ford Focus RS következő generációja, ha hihetünk azoknak az információknak, amelyek a 2,3 literes, négyhengeres EcoBoost motorról szólnak. 

A Mustangból átemelt motor észak-amerikai kivitelében 310 lóerőre és 434 Nm-re képes – csakhogy míg abban az esetben egy belépőmotorról van szó, itt az abszolút csúcsot kell nyújtani, ha helyt akar állni a mezőnyben, amely hamarosan kiegészül a Honda Civic Type R-rel. 
Az előző modellben alkalmazott, hajtási befolyásokat csillapító első futómű koncepciója marad, mint ahogy a fronthajtás is: hatfokozatú kézi váltón keresztül jut el az első tengelyig a nyomaték. A vezető dolgát mechanikus, részlegesen önzáró diffrenciálmű és elektronikus rendszerek teszik még egyszerűbbé.
A Nürburgringen készült kémvideón megtévesztő ST felirat virít a prototípus farán, a hatalmas keréktárcsák és a korábban még leplezni próbált, két különálló kipufogó azonban leleplezik a 2016-ra várt csúcsragadozót.