Bugatti Veyron tulajdonosnak lenni soha nem tatozott az olcsó hobbik közzé, és minél tovább használja fülig érő szájjal az ember, annál drágább lesz. Először is ki kell csengetnünk a 75 millió forintos előleget, ha meg szeretnénk rendelni egyet. A fennmaradó összeget, ami durván 300 milla, maximum 5 éven keresztül törleszthetjük (ha nem szeretnénk egyben fizetni), havi 5 millió forinttal. Ha pedig magyarországi rendszámmal van ellátva álomautónk, akkor éves szinten 770 ezer forint a teljesítményadó, azaz kilowattonként 1037 Ft.
Egy garnitúra Bugatti Veyronra készült gumi 8 millióba kerül, amit 4000 kilométerenként le kell cserélni a gyár ajánlása szerint. Amennyiben pedig véletlenül padkát sikerül érintőre venni, egy felni ára 2,5 millió forintba fájna. Mindezek mellé jön még a kötelező szerviz, ami 4,5 millió forint alkalmanként. Városban 30, országúton 15 literes a fogyasztás, de ha padlóig nyomjuk a gázpedált, képes 12 perc alatt üresre szippantani a tankot az 1001 lóerős, 8 literes fenevad.
De ez mit sem számít, ha az ember a világ leggyorsabb autójában ül. Vajon a 2016-ban érkező utód, hasonló paraméterekkel fog bírni? A választ maga Walter da Silva, a márkát birtokló Volkswagen-konszern főtervezője adta meg: „az új autó igazából nem örökös lesz, hanem sokkal több annál”.
„Egészen pontosan nem tudom megjósolni, hogy mikor, de legkésőbb 2016 elején érkezik majd az új Bugatti, amelyen jelenleg is keményen dolgozunk” – tette hozzá a világszerte elismert tervező. Ennyire konkrét információt eddig még nem árultak el, csupán arról szóltak a hírek, hogy csakis akkor mutatják be az új autót, ha elkelt a piacra szánt Veyron-variációk össze példányát.
Sajnos azt nem árulták el, hogy az új Bugatti a versenytársakhoz képest (Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder) hibrid lesz-e, ám megvan rá az esély. Wolfgang Schreiber, a márka vezérigazgatója korábban annyit fűzött hozzá, hogy „az új szupersportautónk újradefiniálja az eddigi mércéket”.
A képeken az aktuális modell látható!