A rijekai Rolly Bugnar izomsorvadásban szenved, motoros kerekesszéke nélkül egy métert sem tud megtenni. Az utóbbi időkben már azzal sem, mert a hegyvidéki utcákon rendkívül rövid ideig bírták a kocsi öreg ólom-savas akkui. Ekkor vette fel a kapcsolatot honfitársaival, a Rimac elektromos szupersportkocsi építőivel, akik panaszát meghallgatva arra jutottak, a bütykölés helyett a legjobb, ha új akkut kap a kerekesszék – természetesen olyat, mint amit ők maguk is használnak. 
A megfelelő méretű lítium-vasfoszfát (LiFePo4) akkumulátor harminc százalékkal (10 kg) könnyebb; élettartama tízszer hosszabb, mint az egy év után már hasznavehetetlen ólom-savas egységé. A legfontosabb azonban a hatótávolság: az eredetileg 10 kilométerre, de az idő múlásával (és főleg hidegre fordulásával) egyre kisebb távolságokra elegendő gyári akku helyett a modern egység akár hatvanat is elmegy egy töltéssel, ráadásul végig azonos teljesítményt biztosít, míg régen egyre lassabban cammogott a fiatal Rolly járgánya. 
A Rimac egy 2009-ben alapított, horvát vállalat, amely egyszemélyes műhelyből nőtte ki magát az elektromos autóipar egyik zászlóhordozójává. Legismertebb termékük a Concept One, amelyet négy darab, egyenként 270 lóerős, 950 Nm nyomatékú villanymotor hajt; az autó 2,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége meghaladja a 300 km/órát, hatótávolsága 600 kilométer. 
A szénszálas karosszéria-elemeknek köszönhetően az autó tömege kb 1,6 tonna, akkumulátorokkal együtt. A kerekeket egyetlen alumíniumtömbből marták ki, öblükben karbon-kerámia féktárcsák forognak. A piaci forgalmazás még várat magára; elvileg idén elkezdhetik a kiszállítást.