Pontosan egy héttel ezelőtt számoltak be bennfentesek arról, hogy a harmatgyenge eladások miatt nem készül következő generáció a Chevrolet Volt európai klónjából, az Opel Amperából. Az 500 kilométeres hatótávolságú, ezen belül mintegy 50 kilométert tisztán elektromos üzemmódban megtenni képes Ampera az időközben eszközölt jelentős (kb. 2,3 millió forintnyi) árengedmény ellenére sem volt sikeres, tavaly 3000, idén májusig viszont csupán 300 példányban talált gazdára. 

Feladják hibrid programjaikat az autógyártók? 1
Opel Ampera: hajtáslánccal integrált padlólemez

Opel Ampera: hajtáslánccal integrált padlólemez

Még meglepőbb az a hír, amit az amerikai Edmunds szakportál tett közzé: a Honda idén nyáron utód nélkül befejezi az Insight hibrid gyártását, és ősztől az eleve korlátozott példányszámra tervezett elektromos Fitből (nálunk Jazz) sem készül több. 
Látszólag visszalépés mindkét autógyártó részéről a döntés, ám az Opel-csoport és a Honda egyaránt más terveket dédelget. Karl-Thomas Neumann, a német vállalat elnök-vezérigazgatója arról számolt be, hogy akár már két éven belül tisztán elektromos modellel helyettesítik az Amperát. Ez jóval olcsóbbnak ígérkezik, mint a 37 ezer eurós (kb. 11 millió Ft) Ampera, hatótávolsága a hírek szerint elérheti a 300 kilométert. 
A Honda új, két villanymotoros hibrid rendszere

A Honda új, két villanymotoros hibrid rendszere

Ami a Hondát illeti, az Insight még a régi IMA hibrid technológiát alkalmazza, amitől érthető okokból szeretne megszabadulni a gyártó, hiszen már rendelkezésre áll az a villanymotoros/generátoros hibrid hajtásláncuk, amely az Accordban is szolgálatot tesz (kép fent, videó lent). 
A tisztán elektromos közlekedést pedig hidrogén üzemanyagcellás alapon képzeli el a jövőben a japán gyártó: jövőre érkező FCEV modelljük egyetlen feltöltéssel 480 kilométert képes megtenni, szemben a Fit EV 130 kilométeres hatótávolságával.
a videó a hirdetés után indul