Ez év júliusában a JATO Dynamics autóipari elemzőcég adatai szerint 23 százalékkal több személyautó és 54 százalékkal több könnyű haszonjármű talált gazdára Magyarországon, mint 2013 azonos időszakában. A százalékosan magas növekedés ellenére a darabszámok messze nem érik el azt a szintet, ami biztosítaná a kereskedőhálózatok tartós és biztos működését, de a fejlődés örömteli.




Idei eladásaikkal az ázsiai márkák közül a Suzuki, a Toyota, a Nissan és a Kia is az első tízben van a személyautók között
Top 10: kis és kompakt autók, meg a Mondeo
Továbbra is keresett a Dacia Duster és jól szerepelt az év végén leváltandó, erős akciókkal megtámogatott Opel Corsa D is. A kis és a kompakt autók uralják a Top 10-et, egyedül a Ford Mondeónak sikerült bekerülnie az első tíz közé. Az ősszel megújuló típus 649 eladott autóval egyben listavezető a középkategóriás modellek között.

Alig van magánvásárló, átlagosan 77:23 arányú a céges vevők túlsúlya. A Škodánál 90 százalékban vállalkozások vették az autókat. A magánügyfelek között a Suzuki, a Toyota és leginkább a Dacia erős a tíz legnagyobb márka közül
Erős a reexport
A számokban minden esetben benne vannak az itthon regisztrált, de a forgalomból gyorsan kivont és külföldre értékesített autók is benne vannak. Arányuk márkánként eltérő, de a reexport jelentős tényező a hazai autókereskedelemben. Az eladási adatok egyéb részletei megtalálhatók a táblázatban. Az adatok nagyobb méretben a képgalériában is megtalálhatók.