Néhány hónapja már láthattátok a Vezess.hu-nál az első fotókat Porsche 911 GT3 RS-ről, akkor még álcázva tudtuk megmutatni a 911-es sorozat legsportosabb darabját. Most viszont már szinte teljes valójában láthatjuk, miután kiszivárogtak a szabadalom-oltalmi vázlatok a kocsiról.

Ilyen a legdurvább Porsche 911 1
Ilyen a legdurvább Porsche 911 7 Teljesen egyértelmű, hogy az autó a GT3-as továbbfejlesztett, még inkább kihegyezett testvére. A GT3-nak sem okoz gondot, ha a tulajdonos a szabadidejét egy versenypályán töltené vele, de ez fokozottan igaz lesz az RS-re.

A karosszéria nem is a GT3-hoz képest még nagyobb hátsó szárny, illetve az első ütközőn elhelyezett extra spoilerek miatt érdekes, ezek már a korábbi GT3 RS-en is megvoltak, egyes hűtőnyílások azonban újak.  Az első sárvédők hátsó részén, illetve a hátsó ívek első felén látható szellőzök igazán versenyautósak. Utóbbiakhoz hasonlót eddig a Porsche csak a turbós motorral szerelt modelljeinél használt, mint a Turbo, Turbo S, GT2.

Ám ettől függetlenül a GT3 RS szinte biztosan szívómotort kap. A 3,8 literes boxermotor várhatóan 500 lóerőt tud majd (GT3 – 475 LE), amivel képes lesz akár 3,5 másodperc alatt elérni a száz km/órás sebességet is. Bár a motorteljesítménye nagyobb, a több leszorítóerőt termelő, nagyobb légellenállású karosszéria miatt az autó végsebessége várhatóan elmarad a GT3-tól, 305 km/óra körül alakulhat. Az azonban nem kérdés, hogy versenypályán az RS lesz a nyerő.

Ilyen a legdurvább Porsche 911 8 A kocsit inkább versenypályára, mint utcára alkalmas gumikkal szerelik majd, szériafelszerelés lesz a kagylóülés és a bukócsó. Klímát és rádiót lehet, hozzá kérni, de alapesetben nem lesz az autóban. Ahogy a GT3, úgy a GT3 RS sem készül majd kéziváltóval, csak a Porsche duplakuplungos automata váltójával lesz elérhető.

Várhatóan 2014 októberében a Párizsi Autószalonon mutatkozik be az új Porsche 911 GT RS, amelyet 2015 tavaszától forgalmaznak majd.

Már a Norschleifén nyúzzák a GT3 RS-t