Visszatérőben a Toyota a teljes megfakulásból! A világ legnagyobb autógyártója jövedelmezőségben és darabszámokban mindig is jól állt, de most ötletesebb reklámokkal, kissé merészebb formatervvel és izgalmasabb autókkal jelentkezik.

Nem lesz egyedül a GT86

Nemrég a Toyota GT86 Tommy Mäkinen-féle WRC-átalakításáról hallottunk, amit a Toyota elnöke kezdeményezett, és kijött egy 240-250 lóerős raliváltozat is a körülrajongott sportautóból.

Három év múlva hullhat le a lepel az új Toyota Supráról. A sportkocsit jórészt a BMW tervezi, náluk a Z4 utóda épül a közös technikára

A Vezess.hu mindentudó Katalógusában rengeteg érdekes, ma már nem forgalmazott autó adatait megtalálod, amennyiben nem az új autók érdekelnek. Köztük az egyik Supra-generációt is

A Vezess.hu mindentudó Katalógusában rengeteg érdekes, ma már nem forgalmazott autó adatait megtalálod, amennyiben nem az új autók érdekelnek. Köztük az egyik Supra-generációt is

Ha a Celica-MR2-Supra sportautótrió feltámadására nincs is remény, a GT86 talán nem marad egyedül. A brit Auto Express című lap arról ír, hogy a Supra utódot kaphat, ráadásul a jól bejáratott néven.

Elvileg az autó a BMW-vel közösen fejlesztett technikára épül. A BMW-nél a Z4 utóda lehet a rokon, mindkét sportkocsi hibrid hajtásláncot kaphat. Míg a BMW a klasszikus orrmotor-hátsókerék-hajtásos felállásnál marad, az angol kollégák szerint a Toyota összkerékhajtásos lesz.

A technikát jórészt a BMW fejleszti, szénszálas és alumínium elemek csökkentik a sportautók súlyát. A Z4 utóda és a Supra lehet a rokon

A technikát jórészt a BMW fejleszti, szénszálas és alumínium elemek csökkentik a sportautók súlyát. A Z4 utóda és a Supra lehet a rokon

Hátul hajtó Z4-, összkerekes Supra-utód

Első kerekeit két elektromos motor hajtja majd. Ez nem arra jó, hogy vakbélig érő hóban is elevickéljen, hanem a változtatható nyomatékkiosztással agilisabbá tehető a 4×4-es Supra. Az autó várhatóan egész könnyű lesz, akár 1,4-1,5 tonnás, hiszen a BMW nagyszériás gyártásba vitt szénszálas technológiájából is profitál majd.

Teljesítményadatokat nem tudunk, de a helyzet pikáns. A jelenlegi Z4 sDrive35is eleve 340 lóerős, míg az álomautóként kínált hibrid i8 362, de csak amíg az akkukból van mit kivenni. Önmagban az – ezen a szinten! – nyomi kis háromhengeres benzines 231 lóerős. Az utolsó, 2002-ben kifutó turbós Supra szintén megvolt 320 lóerős, tehát ha a gyárak ezt a szintet kicsit is felülmúlják, akkor az i8 nem, vagy alig lesz erősebb a Z4 csúcsmodelljénél.

Talán a képen látható FT-1 koncepcióautóra hasonlít a leendő Supra, ha megvalósul

Talán a képen látható FT-1 koncepcióautóra hasonlít a leendő Supra, ha megvalósul

300 LE felett?

Persze az i8-nál a fejlesztés elsődleges és mindent felülíró szempontja nem a sportautós viselkedés, hanem az álomautós optika és az volt, hogy széndioxid-emissziója 50 gramm/km alatt maradjon a szabványos mérésben (49 g lett).
 

2002-ben futott ki a harmadik generációs Supra. 2017-ben jöhet az új

2002-ben futott ki a harmadik generációs Supra. 2017-ben jöhet az új

Ezért vannak 195-ös, orrtúrást okozó virsligumik rajta elöl és ezért nincs benne akkora akkucsomag, hogy elérje a Kínában villanyautók kritériumaként szabott 50 kilométeres hatótávot, amire egy konnektorról tölthető hibridet érdemes belőni.

Német dízel, japán hibridtechnika

A BMW és a Toyota még 2011-ben lépett együttműködésre. A közös sportautó-fejlesztés mellett közös üzemanyagcellás és akkumulátor-technikai projektek futnak. A kooperáció gyümölcse az 1,6 literes dízelmotor a Versóban (friss tesztünk róla itt). A sportautó tervezéséért cserébe a BMW a Toyota hibridtechnikájából profitálhat, ideértve az akkumulátorok újrafelhasználását.

320 lóerő az utolsó turbós Supra gyári adata. Driftautóként ma is él, akár 1000 lóerőre felhúzott motorral

320 lóerő az utolsó turbós Supra gyári adata. Driftautóként ma is él, akár 1000 lóerőre felhúzott motorral