Visszatérőben a Toyota a teljes megfakulásból! A világ legnagyobb autógyártója jövedelmezőségben és darabszámokban mindig is jól állt, de most ötletesebb reklámokkal, kissé merészebb formatervvel és izgalmasabb autókkal jelentkezik.
Nem lesz egyedül a GT86
Nemrég a Toyota GT86 Tommy Mäkinen-féle WRC-átalakításáról hallottunk, amit a Toyota elnöke kezdeményezett, és kijött egy 240-250 lóerős raliváltozat is a körülrajongott sportautóból.
Ha a Celica-MR2-Supra sportautótrió feltámadására nincs is remény, a GT86 talán nem marad egyedül. A brit Auto Express című lap arról ír, hogy a Supra utódot kaphat, ráadásul a jól bejáratott néven.Elvileg az autó a BMW-vel közösen fejlesztett technikára épül. A BMW-nél a Z4 utóda lehet a rokon, mindkét sportkocsi hibrid hajtásláncot kaphat. Míg a BMW a klasszikus orrmotor-hátsókerék-hajtásos felállásnál marad, az angol kollégák szerint a Toyota összkerékhajtásos lesz.
Hátul hajtó Z4-, összkerekes Supra-utód
Első kerekeit két elektromos motor hajtja majd. Ez nem arra jó, hogy vakbélig érő hóban is elevickéljen, hanem a változtatható nyomatékkiosztással agilisabbá tehető a 4×4-es Supra. Az autó várhatóan egész könnyű lesz, akár 1,4-1,5 tonnás, hiszen a BMW nagyszériás gyártásba vitt szénszálas technológiájából is profitál majd.
Teljesítményadatokat nem tudunk, de a helyzet pikáns. A jelenlegi Z4 sDrive35is eleve 340 lóerős, míg az álomautóként kínált hibrid i8 362, de csak amíg az akkukból van mit kivenni. Önmagban az – ezen a szinten! – nyomi kis háromhengeres benzines 231 lóerős. Az utolsó, 2002-ben kifutó turbós Supra szintén megvolt 320 lóerős, tehát ha a gyárak ezt a szintet kicsit is felülmúlják, akkor az i8 nem, vagy alig lesz erősebb a Z4 csúcsmodelljénél.
300 LE felett?
Persze az i8-nál a fejlesztés elsődleges és mindent felülíró szempontja nem a sportautós viselkedés, hanem az álomautós optika és az volt, hogy széndioxid-emissziója 50 gramm/km alatt maradjon a szabványos mérésben (49 g lett).
Német dízel, japán hibridtechnika
A BMW és a Toyota még 2011-ben lépett együttműködésre. A közös sportautó-fejlesztés mellett közös üzemanyagcellás és akkumulátor-technikai projektek futnak. A kooperáció gyümölcse az 1,6 literes dízelmotor a Versóban (friss tesztünk róla itt). A sportautó tervezéséért cserébe a BMW a Toyota hibridtechnikájából profitálhat, ideértve az akkumulátorok újrafelhasználását.