A Ford továbbfejlesztett automatikus fékrendszere a megújult Ford Focusban mutatkozik be, még idén. Az Active City Stop modernizált változata akár már 50 km/órás sebességhatárig is működik (korábban 30 km/óra).

Csúcsforgalomban tesztel a Ford 1
Az autógyár Európa egyik legzsúfoltabb nagyvárosában, Párizsban, csúcsidőszakban teszteli a rendszert. Többek között legzsúfoltabb közlekedési csomópontban, a Diadalívet körülölelő Place de l’Etoile-on, ahol 12 főútvonal fut össze.

A rendszer fény- és távolságérzékelői percenként 50 alkalommal szkennelik be az autó előtti útszakaszt, így a berendezés képes mérsékelni a ráfutásos ütközés hatását, sőt bizonyos esetekben akár teljesen meg is tudja akadályozni a koccanást.

Ha az autós nem kezd el fékezni vagy kitérni, amikor a forgalom lassul vagy megtorpan, a rendszer fékez, csökkenti a motor forgatónyomatékát, és bekapcsolja a hátsó vészvillogókat.

A teszt során hivatásos és nagy helyismerettel bíró sofőrök autóztak a párizsi utcákon és kifejezetten keresték a problémás helyeket. A vizsgálatok idején biztonsági okokból az automatikus fékezés funkciót kikapcsolták a tesztelők. Ám a mérnökök így is megfigyelhették és elemezhették a rendszer működését – megállapítva, hogy a fékek valóban csak akkor aktiválódtak volna, amikor fennállt a ráfutásos ütközés veszélye.


Ezután a közlekedési helyzetek valós idejű videofelvételein részletesebben is kielemezték az adott eseménysorokat.