Az elmúlt tizenkét évben egymillió darab városi kisautót adott el a Hyundai Európában. Ez ahhoz elég, hogy jegyezzék a márkát, a szegmens uralásához azonban nem – a kurrens Ford Fiestának például alig több mint egy év kellett ekkora mennyiséghez. 

Az új generációs i20-assal ezen az aránytalanságon szeretne fordítani a Hyundai, és az előzetes adatok szerint erre egészen jó esélyei vannak, legalábbis papíron. 
Ezzel verné a Fiestát, a Corsát a Hyundai 1
Ezzel verné a Fiestát, a Corsát a Hyundai 9
A modell tengelytávja (2570 mm) 4,5 centivel nőtt az elődhöz képest; a Fiesta 2489 mm-énél határozottan jobb az érték – persze eddig is nagyobb volt ez a sarokszám. Az első és hátsó lábtér a gyár szerint a kategória legjobb értéke (1892 mm), csakúgy, mint a csomagtartó a maga 326 literjével (a Honda Jazz ezek szerint nem számít). 
A felszereltség terén inkább francia ellenlábasait igyekszik lepipálni a Hyundai: a szegmensben ritka panoráma üvegtető, tolatókamera és LED-es fényszóró rendelhető a 4035 mm-es autóhoz. 
Mindezt persze egyelőre csak elmondásból tudjuk; ami bizton állítható, az a Hyundai „folyékony szobrászat” formanyelvének második fázisából táplálkozó dizájn, amelyet merész horpasztások és vagány lámpatestek tagolnak. 
Ezzel verné a Fiestát, a Corsát a Hyundai 10
A további részletekkel október másodikán délután négy órakor szolgál a Hyundai.