A hangzást és a gázáramlásokat szabályozó, aktív kipufogó-csappantyú, 5 másodpercen belüli gyorsulás 100-ra, 260 km/óra végsebesség – ezek nem egy sportkupé, esetleg egy forró ferdehátú adatai, hanem egy több mint kéttonnás, hétszemélyes luxusterepjáróé.
A Range Rover Sport SVR-ről már írtunk pár hete: az akkor még álcafóliázást viselő szabadidőjármű 8 perc 14 másodperc alatt tette meg a Nürburgring nagykörét. A tekintélyes teljesítmény hátterében álló műszaki részletekről továbbra is csak felszínes információk állnak rendelkezésre.
A kompresszoros 5.0 V8 550 lóerőre izmosított, 680 Nm-es kivitelében került a gépházba; az állandó összkerékhajtást és a nyolcfokozatú ZF automata sebességváltót áthangolták, a tapadásról és úttatásról a márkánál korábban nem alkalmazott, 22 colos kerekek és az arra szerelt, 295/40 R22 méretű Continental SportContact 5 sportabroncsok gondoskodnak. Az autó egyébként a gyár állítása szerint semmit sem veszített terepképességeiből, bár ehhez más kerék/abroncs párosítást (21 colos felnit négyévszakos 275/45 R21 gumikkal) kell felszerelni.
Szintén változatlan a sportmodell gázló- és vontatókapacitása: előbbi 850 mm-rel, utóbbi 3000 kilogrammal gondoskodik arról, hogy ne legyen hiányérzete a leendő tehetős tulajdonosoknak, akik idén októbertől adhatják le a megrendelést a kocsira. Az első példányokat 2015 első negyedévében adják át a vevőknek, az eddigi csúcsmodellnél (Autobiography Dynamic; 31,8 millió Ft, 510 LE) mintegy 25 százalékkal magasabb vételár ellenében.
A későbbiekben egész modellcsaláddá bővítendő SVR látványos aerodinamikai kiegészítői nem csak show-elemek: a motor és a túlméretes fékek hűtéséről gondoskodnak, illetve a leszorítóerőt fokozzák. Leszorításra éppen az ülések is alkalmasak: nem csak elöl, de hátul is sportüléseket építettek be, amelyeket egyedi kárpitozás tesz különlegessé.
A Range Rover Sport közvetlen elődjénél 62 mm-rel hosszabb, 55-tel szélesebb, tengelytávját 17,8 centiméterrel növelték meg. A modell alapkivitelében 420 kilogrammal könnyebb az első generációnál; az 5,0 literes motornál az eltérés csekélyebb, ám a 39 százalékkal merevebb alumínium karosszériával így is kevesebb nyom, már amennyire a 2335 kilogramm (5.0 V8, 510 LE) csekélynek mondható.