Kilenc évig élt változatlan formában a Rolls-Royce nagy limuzinja, a Phantom, majd aztán két éve aztán visszafogott, de tartalmas ráncfelvarráson esett át, ami újabb hosszú évekre biztosította a modell életképességét: az autóipar parnasszusán lassan pereg az idő, nem kell amiatt aggódni, hogy a konkurencia lepipálja az embert. 

Előbb-utóbb azonban eljön a váltás ideje, és a jelek szerint a Rolls-Royce (azaz a BMW) mérnökei már most elkezdtek dolgozni a következő modellgeneráción. A képeken látható fekete Phantom első lökhárítójára két légbeömlő nyílást vágtak dolgos kezek, ezért erős a gyanú, hogy a gépházfedél alatt átdolgozott technika dolgozik. 
Szintén feltűnő, hogy az autó közelebb ül az aszfalthoz: vagy a futóművét módosították tehát, vagy jelentősen nagyobb tömeget cipel magával – utóbbiért akár egy hibrid akkumulátorcsomag is felelős lehet. 
Új csúcsmodellt fejleszt a Rolls-Royce 1
Új csúcsmodellt fejleszt a Rolls-Royce 9
Ha így van, az végre értelmet adhatna a három évvel ezelőtt bemutatott 102EX tanulmányautónak: noha a tisztán elektromos luxusautó soha nem valósult meg, konnektoros hibrid formájában most életre kelhetne az elképzelés. Egy plug-in hibriddel jelentősen csökkenthető volna a jelenlegi modell 14,8 literes átlagfogyasztása, ami nem annyira a benzinszámla, mint a környezettudatosság szempontjából volna fontos a potenciális vevőknek – ráadásul ha megvalósulnak azok a tervek, amelyek a nagyvárosok központjából kirekesztenék a károsanyagokat kibocsátó járműveket, egy tisztán elektromos üzemre képes autó előtt ez sem lesz akadály. 
Mindez persze még a jövő zenéje: a Phantom ráncfelvarrása előtt eltelt kilenc évből kiindulva legalább három-négy éve van még hátra a jelenlegi modellnek, így 2018 előtt aligha számíthatunk az új generációra. A Rolls-Royce kedvelői addig sem maradnak újdonság nélkül, hiszen hamarosan érkezik a Wraith Drophead, azaz a márka új kabriója.
Új csúcsmodellt fejleszt a Rolls-Royce 10