Láthattuk már kémfotón, hivatalos rajzon, olvastunk leendő motorjairól, most pedig formavilágának részleteibe is betekinthetünk: a Škoda kiemelt jelentőségű modellként kezeli a Fabiát, és igazuk is van. Noha Octaviából tavaly többet (359 578 db; gyártás 228 707 db) adtak el világszerte, mint a B-szegmensbe tartozó modellből (210 989 db; gyártás 158 386 db), a négyméteres kisautó továbbra is meghatározó jelentőséggel bír a gyár életében. 

Napokon belül itt lehet az új Škoda 1
Napokon belül itt lehet az új Škoda 9


A kifutó modellel közös padlólemezre épülő, de átlagosan kétharmad mázsával könnyebb, új Fabia ferdehátú és kombi kivitelekben kerül piacra. 
Kezdetben összesen hétféle motorral kínálják majd, mindegyik Euro6-os, start-stopos és regeneratív fékrendszerrel szerelt lesz. A négyféle benzinmotor teljesítménye 60-110 lóerő, a dízelek 75-105 lóerőt tudnak. A motorokról részletesen a vezess.hu korábbi cikkében olvashatsz. 
Ami a formajegyeket illeti, a korábban közölt kémfotók után már nem várnak ránk nagy meglepetések: sötétített hátterű fényszóró, egyen-hűtőmaszk, LED-es nappali világítás teszi kellemesen divatossá az autó megjelenését. 
A napokban megsokasodott előzetesek arra engednek következtetni, hogy a Škoda nem várja meg az eredetileg októberre időzített világpremiert, és hamarabb, akár már a jövő héten lerántja a leplet az autóról.
Napokon belül itt lehet az új Škoda 10