A Lincoln a legkevésbé sem a fiatalok autója: a márka vásárlóinak átlagéletkora különösen magas, ami nem tesz valami jót az eladásoknak. Ezért a cég most innovatív vevőcsalogató módszerrel próbálkozik: néhány márkakereskedésben egyedi parfümillattal szeretnének fényűző, modern hangulatot teremteni. 

A ‘Lincoln esszenciája’ névre hallgató kompozíció zöld teát, jázmint és tonkababot tartalmaz; szakértők szerint elegáns, megnyugtató hangulatot, fényűzést és melegséget sugall. A szellőzőrendszeren keresztül a légtérbe juttatott parfümöt a szakma egyik prominens mestere, a legjobb divatházak emlékezetes illatait létrehozó Rene Morgenthaler komponálta meg. 
„A parfüm rendkívül erős emlékeztető. Az emberi szaglás közvetlen kapcsolatban áll a memóriával, az élményét megélésével, így a megfelelő illat erőteljesen képes felidézni egy emléket – például a Lincoln márkaidentitását.” – mondta Morgenthaler.
A közel száz éves Lincoln márka 1922 óta a Ford Motor Company kötelékébe tartozik. 2012-ben azonban saját arculatot adtak neki, nevét Lincoln Motor Company-re változtatták, hogy így jobban elhatárolják a luxusautókat kínáló márkát a globális tömeggyártótól. A Lincoln termékei ma szinte kizárólag Észak-Amerikában kaphatók, ám 2014 végétől Kínában is megjelenik a márka.
Parfümillattal csábítják a vevőket 1
Parfümillattal csábítják a vevőket 7