Minden tizedik magyar autós nyáron is téli gumiabroncsot használ, mert túl drágának tartja lecserélni a téli szettet. A Goodyear abroncsgyártó az ország több pontján végzett felmérést, de a cég szerint tévhit, hogy az autósok spórolhatnak azzal, hogy nyáron is téli gumit használnak: ebben az esetben az abroncs gyorsabban kopik és az autó is többet fogyaszt.
Évente legalább tízezer forintot megspórolhatunk, ha nekiállunk kicserélni a téli és a nyári kerekeket. Ha nincs két felnigarnitúránk, akkor sem muszáj kerekenként 2000-2500 forintot fizetni az átszerelésért
Évente legalább tízezer forintot megspórolhatunk, ha nekiállunk kicserélni a téli és a nyári kerekeket. Ha nincs két felnigarnitúránk, akkor sem muszáj kerekenként 2000-2500 forintot fizetni az átszerelésért
Fotó megosztása:
Tavasszal is érvényes a 7 Celsius-fokos szabály: amikor a hőmérséklet tartósan 7 fok feletti, ideje levenni a téli gumikat
Tavasszal is érvényes a 7 Celsius-fokos szabály: amikor a hőmérséklet tartósan 7 fok feletti, ideje levenni a téli gumikat
Fotó megosztása:
Érdemes kesztyűben munkához látni, sík úton, szilárd burkolaton. Az autót lejtőn megemelve a rombuszemelő deformálódik és elnyaklik, mert nem bírja az előre vagy hátra dőlő autó tömegét, amit abból is érezhetünk, hogy abnormálisan nagy erőt igényel a kurbli forgatása
Érdemes kesztyűben munkához látni, sík úton, szilárd burkolaton. Az autót lejtőn megemelve a rombuszemelő deformálódik és elnyaklik, mert nem bírja az előre vagy hátra dőlő autó tömegét, amit abból is érezhetünk, hogy abnormálisan nagy erőt igényel a kurbli forgatása
Fotó megosztása:
Nem javasoljuk még a nagyon keveset autózóknak sem, hogy téli gumin járjanak őszig. A nyári aszfaltolvasztó hőség meglepően gyorsan elpusztítja a hideg időre tervezett, lágyabb keverékből készülő téli gumiabroncsot
Nem javasoljuk még a nagyon keveset autózóknak sem, hogy téli gumin járjanak őszig. A nyári aszfaltolvasztó hőség meglepően gyorsan elpusztítja a hideg időre tervezett, lágyabb keverékből készülő téli gumiabroncsot
Fotó megosztása:
Figyeljünk ara, hogy a kötött forgásirányú gumikon jó irányba mutat-e a nyíl és látjuk-e az outside (külső oldal) feliratot
Figyeljünk ara, hogy a kötött forgásirányú gumikon jó irányba mutat-e a nyíl és látjuk-e az outside (külső oldal) feliratot
Fotó megosztása:
Évente legalább tízezer forintot megspórolhatunk, ha nekiállunk kicserélni a téli és a nyári kerekeket. Ha nincs két felnigarnitúránk, akkor sem muszáj kerekenként 2000-2500 forintot fizetni az átszerelésért
Unalomig ismételgetett adat, hogy a téli gumiabroncs 7 Celsius-fok alatti hőmérsékleten nyújt optimális teljesítményt, mivel lágyabb keverék, mint a nyári abroncs. A téli gumin több tapadó él található, ezek növelik a gördülési ellenállást, így használatával többet fogyaszt a gépkocsi.
A Goodyear szerint egy átlagos, évi 10 ezer kilométert vezető autós akár egy vagy két abroncsot is tudna vásárolni abból az összegből, amennyivel többet költ a benzinre amiatt, mert nem az évszaknak megfelelő gumival jár. A nem megfelelő abroncs használata esetén ráadásul hosszabb a fékút is.
A tapasztalatok szerint a téli gumikkal 6 méterrel nő a féktávolság száraz úton, 20 fokos hőmérsékleten, 100 km/h-s sebességről fékezve.
A kétezer autósra kiterjedő kutatás eredményei szerint Budapesten, Győrben és Debrecenben eltérő mértékű a téligumi-használat nyár közepén. Százalékos arányban Budapesten található a legtöbb téli gumival felszerelt autó, a több mint ezer számításba vett autós 14 százaléka még nem gondoskodott a gumicseréről. Debrecenben ezt 12 százalék nem tette meg, Győrben pedig a sofőrök hat százaléka jár téli gumival.