Erre is ritkán látunk példát: nem voltak előzetesek, kedvcsinálók, ígérgetések, csak negyvennyolc hónapnyi megfeszített munka, a legnagyobb titokban. Egy 2010-ben létrehozott, kaliforniai cég ezen a hétvégén mutatta be létezésének értelmét: egy teljesen elektromos üzemű szupersportkocsit.
A Renovo Coupe erősen emlékeztet az 1964-es Shelby Cobra Daytonára, ami nem csoda, hiszen alapjait is egy ilyen CSX9000 kódjelű, klasszikus fenevad alváza adja. Ahogy a formatervező fogalmazott: „Az eredeti autó csaknem tökéletes volt ötven éve; a fizika pedig nem változik ennyi idő alatt.”
Ennek ellenére minden elemében újrarajzolták az autót, amely természetesen modern karosszériát, felfüggesztést és utasteret kapott. Az utasteret úgy alakították ki, hogy a lehető legközvetlenebb kapcsolatot teremtsék meg a gép és vezetője között. A digitális, kör alakú infoközpont körül klasszikus, analóg műszereket találunk, a pilóta innen állíthatja például (menet közben, valós időben) a regeneratív fékrendszer teljesítményét.
A lényeg persze nem itt, hanem az orrban, messze hátra tolva található: ide építették be azt a két villanymotort, amely a hátsó kerekeket hajtja. Kombinált forgatónyomatékuk letaglózó 1386 Nm, amely az indulást követően 37 ezredmásodperccel már teljes egészében a sofőr rendelkezésére áll.
Ha az optimális tömegelosztás miatt három különböző ponton elhelyezett akkumulátorcsomagok miatt nem nyomna 1446 kilogrammot az autó (ami egyébként félelmetesen jó érték egy villanyautótól), alighanem a 3,6 másodperc körüli százas gyorsulás (hivatalos adat: 3,4 mp alatt 60 mérföld/órára, azaz 96 km/órára) idejéből is lejjebb lehetett volna faragni.
Az 500 lóerőt meghaladó összteljesítmény 190 km/órát meghaladó végsebességet engedélyez. Nem fog tehát a Bonneville-tó sós medrében sebességi rekordokat döntögetni az autó, viszont legalább nem állítja megoldhatatlan feladatok elé az elöl hat-, hátul négydugattyús nyergekkel, valamint lyuggatott tárcsákkal operáló fékrendszert.
Noha ez a hatótávolság igen szerény nem csak a szakmában etalonnak tekintett Tesla Motorshoz (ők a közelmúltban jelentették be, hogy az immár második éve nem forgalmazott Roadster modelljükhöz kifejlesztettek egy fontos frissítést: egy brutális, 650 km hatótávolságot lehetővé tevő akkumulátorcsomagot), de a legtöbb konkurenshez képest is, a számítástechnikai iparból érkezett alapítók így is bíznak a sikerben, főleg, mert állításuk szerint valójában nincs is vetélytársuk a piacon (no és mi van a Mercedes SLS AMG Electric Drive-val, vagy az Audi R8 e-tronnal?)
Elsősorban hobbiversenyautónak szánják járművüket, és mivel gyorstöltővel az 580 kilogrammnyi, különösen magas feszültségű (740V) akkumulátor 30 perc alatt teljesen feltölthető, erre a célra tökéletesen meg is felel.
Nem egészen száz darabot terveznek gyártani az egyenként 529 ezer dollárra (124 millió Ft) tartott különlegességből. A gyártás jövőre veszi kezdetét. A Renovo Coupe kezdetben csupán Kaliforniában lesz elérhető, de másfél éven belül az USA teljes területére szállítani fognak – és persze nyilván a világ bármely pontjára, ahol fizetőképes kereslet mutatkozik erre a XXI. századi veteránra.