Erre is ritkán látunk példát: nem voltak előzetesek, kedvcsinálók, ígérgetések, csak negyvennyolc hónapnyi megfeszített munka, a legnagyobb titokban. Egy 2010-ben létrehozott, kaliforniai cég ezen a hétvégén mutatta be létezésének értelmét: egy teljesen elektromos üzemű szupersportkocsit. 

A Renovo Coupe erősen emlékeztet az 1964-es Shelby Cobra Daytonára, ami nem csoda, hiszen alapjait is egy ilyen CSX9000 kódjelű, klasszikus fenevad alváza adja. Ahogy a formatervező fogalmazott: „Az eredeti autó csaknem tökéletes volt ötven éve; a fizika pedig nem változik ennyi idő alatt.” 
Négy éven át, teljes titokban fejlesztette különleges autóját egy Szilícium-völgybeli vállalkozás. A Renovo Coupe sarokszámainál csak az ára mellbe vágóbb.
XXI. századi veterán 120 millióért 31
Ennek ellenére minden elemében újrarajzolták az autót, amely természetesen modern karosszériát, felfüggesztést és utasteret kapott. Az utasteret úgy alakították ki, hogy a lehető legközvetlenebb kapcsolatot teremtsék meg a gép és vezetője között. A digitális, kör alakú infoközpont körül klasszikus, analóg műszereket találunk, a pilóta innen állíthatja például (menet közben, valós időben) a regeneratív fékrendszer teljesítményét. 
A lényeg persze nem itt, hanem az orrban, messze hátra tolva található: ide építették be azt a két villanymotort, amely a hátsó kerekeket hajtja. Kombinált forgatónyomatékuk letaglózó 1386 Nm, amely az indulást követően 37 ezredmásodperccel már teljes egészében a sofőr rendelkezésére áll. 
Ha az optimális tömegelosztás miatt három különböző ponton elhelyezett akkumulátorcsomagok miatt nem nyomna 1446 kilogrammot az autó (ami egyébként félelmetesen jó érték egy villanyautótól), alighanem a 3,6 másodperc körüli százas gyorsulás (hivatalos adat: 3,4 mp alatt 60 mérföld/órára, azaz 96 km/órára) idejéből is lejjebb lehetett volna faragni. 
Az 500 lóerőt meghaladó összteljesítmény 190 km/órát meghaladó végsebességet engedélyez. Nem fog tehát a Bonneville-tó sós medrében sebességi rekordokat döntögetni az autó, viszont legalább nem állítja megoldhatatlan feladatok elé az elöl hat-, hátul négydugattyús nyergekkel, valamint lyuggatott tárcsákkal operáló fékrendszert. 
Noha ez a hatótávolság igen szerény nem csak a szakmában etalonnak tekintett Tesla Motorshoz (ők a közelmúltban jelentették be, hogy az immár második éve nem forgalmazott Roadster modelljükhöz kifejlesztettek egy fontos frissítést: egy brutális, 650 km hatótávolságot lehetővé tevő akkumulátorcsomagot), de a legtöbb konkurenshez képest is, a számítástechnikai iparból érkezett alapítók így is bíznak a sikerben, főleg, mert állításuk szerint valójában nincs is vetélytársuk a piacon (no és mi van a Mercedes SLS AMG Electric Drive-val, vagy az Audi R8 e-tronnal?) 
XXI. századi veterán 120 millióért 32
Elsősorban hobbiversenyautónak szánják járművüket, és mivel gyorstöltővel az 580 kilogrammnyi, különösen magas feszültségű (740V) akkumulátor 30 perc alatt teljesen feltölthető, erre a célra tökéletesen meg is felel. 
Nem egészen száz darabot terveznek gyártani az egyenként 529 ezer dollárra (124 millió Ft) tartott különlegességből. A gyártás jövőre veszi kezdetét. A Renovo Coupe kezdetben csupán Kaliforniában lesz elérhető, de másfél éven belül az USA teljes területére szállítani fognak – és persze nyilván a világ bármely pontjára, ahol fizetőképes kereslet mutatkozik erre a XXI. századi veteránra.
XXI. századi veterán 120 millióért 33
XXI. századi veterán 120 millióért 34