Huszonöt éve adja ki a legjobb környezeti kompatibilitású autókat rangsoroló listáját a Verkehrsclub Deutschland (VDC). Az idei évben négyszáz modellt értékeltek egy sor különböző szempont szerint: külön nézték az üvegházhatást erősítő CO2-kibocsátást, a zajszintet, az egyéb káros anyagok emisszióját, valamint az emberi és természeti környezetre gyakorolt további hatásokat. 

A végső pontszámot négy, tízes skálán kiosztott eredmény adta ki. Ezek értelmében idén az első helyen tért vissza a 2012/13-as év győztese, a Lexus CT 200h. További két (Toyota) hibrid szerepel a tízes listán, köztük a legtakarékosabb Yaris (75 g/km CO2-emisszió), amely magas zajszintje miatt végzett hátrébb a mezőnyben. 
Ma már nem meglepetés, hogy a dízelek nem teljesítenek különösebben jól az ehhez hasonló rangsorokban, mindössze két PSA egység került be a Top 10-be. Annál sikeresebbek a modern benzinesek, de még inkább a földgáz-üzemű (CNG) autók, amelyek károsanyag-kibocsátása különösen kedvező. Ez volt a tanulmány egyik fő konklúziója – másik pedig az, hogy a hagyományos, belső égésű motorokkal túlságosan lassú a fejlődés. 
Ugyanakkor jó hír is van: a VCD véleménye szerint ha így haladunk tovább, 2020-ra gond nélkül teljesíthető lesz az Unión belül előirányzott 95 g/km CO2-kibocsátási határérték.
A részletek megtekinthetők itt, a sorrendet pedig alább elolvashatjátok.
Az első helyen végzett a Lexus CT 200h, 8,08 összpontszámmal. CO2-kibocsátása 82 g/km, átlagos zajszintje különösen alacsony 68 dB(A)
Az első helyen végzett a Lexus CT 200h, 8,08 összpontszámmal. CO2-kibocsátása 82 g/km, átlagos zajszintje különösen alacsony 68 dB(A)

Az első helyen végzett a Lexus CT 200h, 8,08 összpontszámmal. CO2-kibocsátása 82 g/km, átlagos zajszintje különösen alacsony 68 dB(A)

Három márka, azonos típus: a Seat Mii 1.0 Ecofuel Start&Stop, a Škoda Citigo 1.0 CNG Green tec és a Volkswagen eco up! azonos autók, így közösen foglalják el a második helyet. A földgáz-üzemű modellek CO2-kibocsátása 79 g/km, zajszintje 69 dB(a); az összpontszám 8,03

Három márka, azonos típus: a Seat Mii 1.0 Ecofuel Start&Stop, a Škoda Citigo 1.0 CNG Green tec és a Volkswagen eco up! azonos autók, így közösen foglalják el a második helyet. A földgáz-üzemű modellek CO2-kibocsátása 79 g/km, zajszintje 69 dB(a); az összpontszám 8,03

A harmadik helyen egy dízel, a Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 Stop & Start, 7,9 ponttal. CO2-kibocsátása 82 g/km, a zajszint 68 dB(A). Az egyéb mérőszámokon bukott.

A harmadik helyen egy dízel, a Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 Stop & Start, 7,9 ponttal. CO2-kibocsátása 82 g/km, a zajszint 68 dB(A). Az egyéb mérőszámokon bukott.

Negyedik az Audi gázos modellje. Az Audi A3 Sportback 1.4 TFSI g-tron S tronic 7,58 pontot kapott. 88 g/km, illetve 69 dB(A) jellemzi, az emberekre káros szennyezőanyagokból szinte semmit nem bocsát ki (9,35 pont).

Negyedik az Audi gázos modellje. Az Audi A3 Sportback 1.4 TFSI g-tron S tronic 7,58 pontot kapott. 88 g/km, illetve 69 dB(A) jellemzi, az emberekre káros szennyezőanyagokból szinte semmit nem bocsát ki (9,35 pont).

Ötödik a Toyota Prius. Összpontszáma 7,53, CO2-kibocsátása 82 g/km, 69 dB(A)

Ötödik a Toyota Prius. Összpontszáma 7,53, CO2-kibocsátása 82 g/km, 69 dB(A)

7,5 ponttal hatodik (holtversenyben a VW Polo 1.4 TDI BlueMotion modellel) a Citroën C4 Cactus BlueHDi. 82 g/km CO2, 70 dB(A) zajszint.

7,5 ponttal hatodik (holtversenyben a VW Polo 1.4 TDI BlueMotion modellel) a Citroën C4 Cactus BlueHDi. 82 g/km CO2, 70 dB(A) zajszint.

7,5 pont, 82 g/km CO2-kibocsátás, 70 dB(A) zajszint. Hatodik, mint a Cactus.

7,5 pont, 82 g/km CO2-kibocsátás, 70 dB(A) zajszint. Hatodik, mint a Cactus.

A Peugeot 2008 1.2 Puretech 82 EGS5 Stop & Start és a Toyota Yaris Hybrid szintén holtversenyt ért el, bár a 7,43 pont máshogy jön ki: a Peugeot csendes (69 dB(A)), de viszonylag torkos (99 g/km CO2).

ot kaptak, a széndioxid kibocsátás 99 g/km CO2-kibocsátás, 70 dB(A) zajszint. Hatodik, mint a Cactus.

A Peugeot 2008 1.2 Puretech 82 EGS5 Stop & Start és a Toyota Yaris Hybrid szintén holtversenyt ért el, bár a 7,43 pont máshogy jön ki: a Peugeot csendes (69 dB(A)), de viszonylag torkos (99 g/km CO2).
ot kaptak, a széndioxid kibocsátás 99 g/km CO2-kibocsátás, 70 dB(A) zajszint. Hatodik, mint a Cactus.

Alig fogyaszt (75 g/km CO2), viszont viszonylag zajos (73 dB(A)) a Yaris Hybrid. 7,43 ponttal nyolcadik, akárcsak a Peugeot 2008 1.2 Puretech 82 EGS5 Stop & Start.

Alig fogyaszt (75 g/km CO2), viszont viszonylag zajos (73 dB(A)) a Yaris Hybrid. 7,43 ponttal nyolcadik, akárcsak a Peugeot 2008 1.2 Puretech 82 EGS5 Stop & Start.

Négy autó a tizedik helyen - illetve csak kettő, mert a Peugeot 108, a Toyota Aygo és a Citroën C1 ugyanaz az autó. Egyliteres, változó szelepvezérlésű, 68 lovas motorral 88 g/km CO2-kibocsátásra és 70 dB(A) zajszintre képes, összpontszáma 7,38 pont.

Négy autó a tizedik helyen – illetve csak kettő, mert a Peugeot 108, a Toyota Aygo és a Citroën C1 ugyanaz az autó. Egyliteres, változó szelepvezérlésű, 68 lovas motorral 88 g/km CO2-kibocsátásra és 70 dB(A) zajszintre képes, összpontszáma 7,38 pont.

A japán-francia trióval osztozik a tizedik helyen a Mitsubishi Space Star egyliteres, 71 lóerős motorral. Torkos (92 g/km), viszont  igen csendes (69 dB(A)). Pontszáma 7,38.

A japán-francia trióval osztozik a tizedik helyen a Mitsubishi Space Star egyliteres, 71 lóerős motorral. Torkos (92 g/km), viszont igen csendes (69 dB(A)). Pontszáma 7,38.