Ha visszatekintünk a Bugatti gazdag történelmébe, számos olyan, csodálatos autóval találkozhatunk, amelyet a márka klasszikus, fekete-sárga színpárosára fényeztek, a Type 41 Royale-tól a Type 55-ön át a képeken látható Type 44-ig (egyébként még a gyárkapun is ez a színkombó virít). Azt gondolnánk, ez napjaink egyik legnépszerűbb kombinációja, de nem: a most bemutatott „1 of 1” az első és az egyetlen modell, amelyet így fényeztek le.
Legalábbis így beszélte meg a gyárral az a meg nem nevezett szingapúri megrendelő, aki nem elégedett meg a szokásos custom megoldásokkal, amikor megrendelte Veyronját. Amellett, hogy saját kedvére kikevertetett egy sárga árnyalatot, amelyet a fekete szénszálas karosszéria bizonyos elemeire – az első kerékdobra, az A-oszlopra, a motorborításra és a hátsó kerékívekre – felvittek.
A fekete és a sárga elemeket egyébként eltérően dolgozták ki: a szabadon hagyott felületek áttetsző lakkozást kaptak, míg a karosszéria azon részeit, ahová később a sárga szín került, hagyományos fedőlakkozás fedi. A sárga a felniken, valamint az olaj- és üzemanyag-betöltő nyílásokon is visszaköszön.
Ez önmagában is lenyűgöző volna, mint ahogy az is elismerésre méltó, hogy a tulajdonos személyesen a Bugatti elnök-vezérigazgatójától vehette át az autó kulcsait, és az átadási ünnepségre a képeken látható Type 44-est is kikölcsönözték egy amerikai autós múzeumból.
Csakhogy itt nem állt meg a tudomány: bár ez első látásra nem feltűnő, lecserélték a Bugatti hagyományos hűtőmaszkját. A patkó alakú keretet kitöltő rácsot több mint 200 munkaóra ráfordításával alakították ki: először a vevő monogrammjából (LP) alakították ki a hálót, majd annak minden felületét kézzel polírozták. Ezt követően eloxálták, majd részben lecsiszolták, és újraeloxálták a rácsot.
És ha már a rejtett értékeknél tartunk: a hátsó szárny alsó felületére, amelyet 180 km/óra alatt egyáltalán nem lehet látni, felfestették a Bugatti emblémáját.
A beltérben a fekete bőrből és karbon kompozitból készült felületeket sárga öltések díszítik; az ajtókapaszkodó belső zugába a Bugatti Veyron sziluettje került fel, méghozzá egészen faramuci eljárással: az ajtót borító bőr egyik oldalán fekete, a másikon sárga; a bőrt lézersugarakkal perforálták, a lyukaknál előhívva a sárgát – ezek a színes pontok rajzolja ki az autót. Az egyedi megoldásokra való törekvés persze nem csak ízléses megoldásokat szül: a megrendelő neve mellé arcképét is felgravírozták a küszöbborításra.
A Bugatti a „1 of 1” árát nem hozta nyilvánosságra, azt azonban lehet tudni, hogy a Veyronok átlagára jelenleg kétmillió euró (620 millió Ft) fölött mozog, beleértve az opciókat is, a kilenc színben kérhető, áttetsző lakkal fedett szénszálas karosszériától a kristályüveg, platina vagy porcelán betétekig.