A 26 éves Emma Verrill tíz évvel ezelőtt került kerekesszékbe, amikor egy rosszul sikerült műtét után deréktól lefelé lebénult, és bár a nyomást, érintést érzékeli, lába teljesen érzéketlen a legtöbb fizikai hatásra, többek között a hőhatásokra.
Ez általában nem okoz gondot, hiszen fogyatékossága tudatában odafigyelve éli az életét, ám amikor két évvel ezelőtt, egy gyönyörű nyári napon beült egy barátja 2008-as gyártású Chevrolet Suburban szabadidőjárművébe, az egész élete megváltozott. Az ülésen ugyanis be volt kapcsolva az ülésfűtés, ám ő ezt nem érezte, és a több órás út végére súlyos, harmadfokú égési sérüléseket szenvedett. Ezeket csak másnap hajnalban vette észre, és bár azonnal orvoshoz vitték, bőrátültetést kellett végrehajtani rajta.
„Három hónapig a hasamon kellett feküdnöm, a szüleim gondoztak. Szó szerint meg sem mozdulhattam” – mondta a nő, aki pert indított a General Motors ellen, mivel az ülésfűtés fejlesztése és tesztelése során nem küszöbölték ki annak a lehetőségét, hogy a rendszer túlságosan magas hőmérsékletet érjen el.
A GM tagadja a vádakat. A tárgyalás legkorábban 2015 májusában kezdődhet meg.
A General Motorsra rájár a rúd: minden idők legnagyobb visszahívási kampányában eddig több mint 30 millió autót kellett visszarendelniük a márkaszervizekbe, mert a rosszul méretezett gyújtászár menet közben, a kulcscsomó súlya alatt lekapcsolhatja a motort. A több típust érintő probléma állítólag számos halálos kimenetelű balesetet okozott. A helyzetet súlyosbítja, hogy kiderült: a cég legalább egy alkalmazottja tudott az ügyről, ám eltussolta azt.
(Nyitóképünkön nem a Chevrolet Suburban ülésfűtés-kapcsolója látható)