Egy cseh weboldal gyári forrásokra hivatkozva azt jelentette, hogy a PQ26 platform csak mintegy 40 százalékát adja a Fabia szerkezetének. Tíz százalékot az előző generációs Fabia modell PQ25-ös padlójából vettek át, a maradék 50 százalékban pedig a Volkswagen MQB padlólemez (Volkswagen Golf és Passat, Škoda Octavia) elemeit hasznosítják.
Ez több szempontból is kedvező hír: egyrészt az MQB padló modernebb, rugalmasabb, így több teret hagy az esetleges későbbi módosításokra, bővítésekre, gazdagabb hajtáslánc-választékot tesz lehetővé. Másrészt az egységes technológia alkalmazása a megbízhatóság és a jobb költséghatékonyság irányába mozdítja el a gyártást, azaz a felhasználók vélhetően olcsóbb, kiszámíthatóbb terméket kapnak.
Az MQB rendszerben rejlő potenciált egyelőre nem aknázza ki a Škoda: a három- és négyhengeres motorokat csupán mikrohibrid (start-stop, fékenergia-visszanyerés) technológiákkal szerelik fel, az anyavállalat jövőbe mutató hajtásláncai, a hibrid, elektromos és konnektoros hibrid rendszerek egyelőre presztízsben és árban is a Škoda szintje fölött állnak.
A Škoda Fabia formavilágának kulisszatitkairól itt olvashatsz, míg a teljes motorválasztékról ebben a cikkben írt a vezess.hu.