Hiába bizonyult gyorsnak és karakteresnek, az előző generációból átemelt hajtáslánca miatt nem fogadta osztatlan lelkesedéssel az európai sajtó az idén tavasszal bemutatott, új generációs Subaru WRX STI-t. Hazai piacán kivárt a forgalmazással a gyártó, nem véletlenül: a ma reggel bemutatott új modellel immár a rég várt motorfrissítés is megérkezett. 

Míg a 2,5 literes blokk 300 lóerős volt, a kétliteres erőforrás nyolccal többet tud nála. A maximális teljesítményhez 6400/perc fordulatszám tartozik, a csúcsnyomaték a korábbi 393 helyett 422 Nm, az eddiginél is magasabb, percenkénti 4400-as fordulatszámon. 
Sajnos egyéb érdemi információkkal nem szolgál a gyár; azt sem tudni, a világ többi része mikor kaphatja meg a modernebb, erősebb motort. 
Kisebb, erősebb motor a WRX STI-ben 1
Kisebb, erősebb motor a WRX STI-ben 17
A WRX STI-vel párhuzamosan lépett színre egyébként a japán piacon a WRX S4. Ez egy szintén kétliteres, közel azonos teljesítményű, de egészen más karakterű (300 LE csúcsteljesítmény már 5600/percnél, 400 Nm nyomatéki csúcs 2000 és 4800/perc között), négy köbcentivel nagyobb, közvetlen befecskendezésű turbómotort kapott, amelyhez hatos kéziváltó helyett a cég fokozatmentes CVT automatája (Sport Lineartronic) csatlakozik. 
Az S4 utasterében hozzávetőlegesen ugyanaz a kép fogad, mint az STI-ben: hagyományos analóg műszerek vízszintesből induló mutatóval, fekete kárpitok, szénszálas betétek, és egyenesre vágott aljú bőrkormány teremt sportos és funkcionális vezetői környezet. 
A több állásban szabályozható VDC és az aktív nyomatékvektor-szabályozás adott, ám a kisebbik, kevésbé sportos modellből kimaradt a vezető által állítható paraméterekkel működő központi differenciálzár (DCCD).
Subaru WRX S4. A hátsó szárny hiánya a legnagyobb optikai különbség

Subaru WRX S4. A hátsó szárny hiánya a legnagyobb optikai különbség