A Porsche illetékesei már a Macan januári premierjekor elkotyogták, hogy előbb vagy utóbb sportos modellvariánsokkal bővítik kisebbik szabadidőjárművük választékát. Áprilisban aztán már fel is tűntek az első prototípusok az utakon, a Macan S és a Macan Turbo közötti rést betöltő modell a nagy testvér orrát, de szimpla farkialakítást kapott.
Porsche Macan GTS kémfotók kora tavaszról
Nem csak külsejét tekintve számít köztes modellnek a Macan GTS: ahogy a Cayenne és a Panamera esetében is, a Turbónál gyengébb, ám könnyebb modell a széria sportos zászlóshajójának számít majd. A háromliteres ikerturbó motor teljesítménye ennek megfelelően 340 és 400 lóerő közé esik majd, öt másodperc körüli gyorsulási értékkel.
A Porsche Macan (a név indonéz nyelven tigrist jelent) 4,7 méter hosszú, 146 mm-rel rövidebb, mint a nagy testvér Cayenne. Műszakilag sok elemében merít az Audi Q5-ből, ám a tervezők ügyeltek arra, hogy ne lehessen közvetlen átemelésnek tekinteni a modellt. Ennek egyik eleme, hogy következetesen ellenállnak a négyhengeres motorok ötletének (az említett két benzines mellett egy 258 lóerős dízellel is kapható), bár a villanymotorral kiegészített soros erőforrás lehetőségét még nem vetették el.