Koreában már bemutatták, hozzánk öt hét múlva érkezik a Kia nagy szabadidőjárműve, a Sorento.
A korábban már bemutatott, ismerős, de átdolgozott formavilág jelentősen feljavított férőhelyet kínál: a karosszéria 9,5 centiméterrel hosszabb (4780 mm) és fél centivel szélesebb (1890 mm), ugyanakkor 1,5 centivel alacsonyabb (1685 mm). A tervezők áthelyezték az ülőlapokat, így a kisebb magasság ellenére megnőtt a fejtér, és mivel a tengelytáv 2,7 méterről 2,78-ra nőtt, a láb is kényelmesebben elfér mindkét hátsó üléssoron.
Nem csak tágasabb, igényesebb is lett a beltér: válogatott színek, bőrkárpitok, finoman meghúzott ívek, hatalmas üvegtető, ezüstkeretes időmérő óra igyekszik felsőbb kategóriákat idéző hangulatot teremteni.
A csomagtartó 515 helyett 605 literes (VDA), az oldalfalán elhelyezett karokkal innen is ledönthető a 4/2/4 arányban osztott második sori üléstámla. A hátsó ajtó opciósan automata nyitást kap, amelyhez lábfejünkkel sem kell kavarászni a lökhárító alatt: a kulcs jelenlétét érzékelve egyszerűen felnyílik a hátfal.
A mérnökök sokat foglalkoztak a zajok és rezgések csillapításával. Egyrészt vastagabb hangszigetelő rétegeket alkalmaztak több ponton, másrészt a nagy szilárdságú acélok jóval nagyobb arányú alkalmazásával (24,4 helyett 52,7%) 14 százalékkal megnőtt a karosszéria torziós merevsége.
A futómű alapvetően megőrizte régi konstrukcióját, de áthangolták, míg a kormányműben az eddigi kormányoszlop helyett a fogaslécre hat az elektromos szervo. Az extralistán körkörös kamerarendszer, táblafelismerés, keresztirányú forgalomfelügyelő kamera és számos egyéb vezetőtámogató funkció szerepel.
Motorból ötféle kapható a Sorentóhoz, ám ezekből csupán kettő jut el Európába: a 2,2 literes dízel, illetve a 2,4-es, közvetlen befecskendezéses benzines.