Amikor a Volkswagen idén áprilisban bemutatta a New Midsize Coupé tanulmányautót, nem nagyon értettük, mi van: miért korlátozza egy teljesen vállalható, értelmes és kívánatos autó forgalmazását egyetlen, nagyon messzi piacra a gyár? 

Persze hagyományosan az alsó-középkategóriás szedánoknak (ld. VW Jetta) nem volt igazán létjogosultsága Nyugat- Európában, csakhogy egyrészt a prémium szegmensben a Mercedes CLA és az Audi A3 Sedan megjelenésével oldódtak ezek a tabuk, másrészt a Passat példáján láthattuk, hogy a konszernen belüli nyomás elől éppen ide, felfelé menekül a VW. 
Választ még mindig nem tudunk adni, viszont időközben elkészült az NMC szériaváltozata, amelyet a hétvégén Kína egyik legjobban fejlődő városában, a szerény 14 milliós Csengtuban szervezett autókiállításon mutattak be. 
A Golf rugalmas padlólemezére épülő Lamando a fél éve bemutatott NMC kupélimuzin sorozatgyártású változata. A jól felszerelt autó csak Kínában kapható.
Önérzetes férfiaknak készül a VW divatszedánja 15
A Volkswagen CC-t idéző vonalvezetésű, kívánatos autóról nem sok információ áll rendelkezésünkre. Orrában 1,4 és 2,0 literes benzines turbómotorok dolgoznak, a sebességváltó hétfokozatú DSG, jól mutatva, hogy Kínában továbbra is (vagy egyre inkább) az igényes közép- és felső-középosztály határozza meg az autópiacot. 
Az autó novembertől kapható Kína VW-kereskedéseiben, a várható indulóár 180 ezer jüan (7 millió Ft) 
És hogy miért éppen Lamando a tetszetős autó neve? A lehetséges választ az alábbi reklámvideó utolsó képkockáin találjuk meg: a név összecseng a ‘Let a man do’, azaz ‘Hadd tegye a férfi (a dolgát)” kifejezéssel. Szép.