Öt plusz két üléses kialakítás, az ötszemélyes szabadidőjárműveknél kisebb alapterületen – ez a Land Rover Discovery Sport fő üzenete. A másik, hogy mostantól a Discovery nem modell, hanem modellcsalád, amelynek első képviselője áll előttünk. Hogy mi jön még, azt könnyű kitalálni: egyrészt a Range Rover szériánál is alkalmazott, kisebb, de sokoldalúbb modellt jelölő „Sport” utótagból, másrészt abból, hogy az újoncot a jelenlegi, hétszemélyes Discoveryvel közösen fogják gyártani, amíg az is meg nem érik a leváltásra, előreláthatólag 2016-ban.
Régi név, új koncepció
Land Rover Discovery Sport
Modernebb szerkezettel, gazdag felszereltséggel, változatlan terepalkalmassággal, de új termékkoncepcióval érkezett meg a Land Rover Discovery Sport.
A Discovery Sport, amely valójában a Freelander helyére lép a márka kínálatában, elődje alapvetően módosított padlólemezére épül. A karosszéria nagy és ultra nagy szakítószilárdságú acélelemekből, valamint alumínium panelekből épül fel. A hátsó felfüggesztés vadonatúj, multilink szerkezet; a helytakarékos kialakítás tette lehetővé a harmadik (szükség)üléssor elhelyezését, valamint a teljes értékű pótkerék alkalmazását.
A hajtásláncok terén nem kell attól tartanunk, hogy összezavarodunk: kétféle teljesítményszinten kapható dízelmotor (150, 190 LE), valamint egy közvetlen befecskendezéses, 240 lóerős benzines turbómotor közül választhatunk, később jön egy különlegesen takarékos (119 g/km CO2-kibocsátás) kis dízel is. Minden motorhoz kérhető a kilencfokozatú automata váltó, a dízelek manuálissal is elvihetők.
A beltérben a márkától megszokott, függőleges elemek dominálnak, a 8 colos érintőképernyő a mobiltelefonokról ismerős, többérintéses módozatokkal kezelhető: lapozható, nagyítható. A felhasználók akár saját mobiltelefonjukat is tükrözhetik erre a monitorra, mint ahogy a telefonon is megjeleníthető az autó – van például egy olyan okostelefonos alkalmazás, amellyel az ellopott autó mozgását követhetjük nyomon.
a videó a hirdetés után indul
A Discovery Sport nagy újdonsága, hogy kétkerék-hajtással, illetve automatikusan aktiválódó összkerékhajtással is megrendelhető – ezek mellett természetesen megmaradt a kínálatban az állandó összkerékhajtás. A szabad hasmagasság 212 mm, a terepszögek jók, de ha ez nem elég, a lökhárítók leszerelhetők, hogy jobban elférjen az autó. Arra ügyelt a Land Rover, hogy a Discovery Sport terepen verhetetlen legyen.
A vezetőtámogató rendszerek között automata vészfék, gázlómélység-támogatás, az utánfutó csatlakoztatását segítő tolatókamera-program, jelzőtábla-felismerés és egy sor egyéb, innovatív rendszer is szerepel. A biztonsági fronton gyalogoslégzsák emeli a tétet.