Miután egy hónapja néhány fotóval beharangozták, most hivatalosan is leleplezte új városi kisautóját a Hyundai.
Noha helyben tervezték és fejlesztették, az i20 mégis kissé sután mutat a márka európai palettáján. Alighanem azonban ez a jövő, a ‘folyékony szobrászat’ fantázianéven ismert kiber-arculathoz képest visszafogottabb, elegánsabb dizájn akár előrelépés is lehet egy kifinomultabb, fennköltebb márkaazonosság megteremtése felé.
Ha a fiatal vevőket a Kia testvérmárkának átengedve egy konzervatívabb ügyfélkört célozna meg a Hyundai, jó úton járhat a kifejezetten kimért, még a dinamizmust is nélkülöző grafikával – ennek kissé ellent mond, hogy pont a fiataloktól reméli az i20 felpörgetését, de ez legyen az ő gondjuk.
Ennyit a dizájn filozófiájáról, mert ha műszakilag nézzük, semmi avíttas nincs az autóban. A vadonatúj padlólemezre épülő modell az elődnél 4,5 centiméterrel nagyobb (257 centis) tengelytávval igyekszik az utasok kedvében járni; az első és hátsó lábtér összértéke a kategória legjobbja, a csomagtartó 326 literes (eddig 295), ami szintén nem számít rossznak a B-szegmensben.
Az utastér a fenti, konzervatív tájolás elméletét látszik igazolni: bár a képeken látható, kéttónusú műszerfal aligha lesz szériakivitelű a belépő modelleken, szemmel láthatóan jó minőségi benyomásra törekedtek a tervezők; az i20-nak nem kell szégyenkeznie a francia vagy német konkurencia mellett.
A felszereltség egészen nagyautós magaslatokba szárnyal, ha úgy akarja a vevő: parkolóradar elöl és hátul, fűthető kormánykerék, statikus kanyarfényszóró, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint nyitható panoráma üvegtető emeli a vezetés élményét.
Az elődjénél 40 milliméterrel hosszabb (4035 mm), 24-el szélesebb (1734) és 16-tel alacsonyabb (1474 mm) i20 kétféle benzines és két dízelmotorral kapható: az 1,25 literes benzines 75 vagy 84 lóerős kivitelben készül, az 1.4-es motor kerek 100 lóerős. A kisebbik dízel 1,1 literes, 75 lóerős, a nagyobbik 1,4-es 90 lóerővel. Az összes motor Euro 6-os, automata váltó csak a nagy benzineshez kérhető, egyébként a kis benzines kivételével minden motorhoz hatos kézi váltó jár.
Az előző generációs modell hat év alatt 400 000 példányban kelt el; az újból évi 100 000 db értékesítését tervezi a Hyundai.