Az utóbbi modelleknél már szabványosított Kodo formanyelv és a sok kicsi sokra megy elvét valló Skyactiv technológiacsalád kettős pillérére épül fel minden idők legnépszerűbb roadsterének következő generációja.
Földes Attila kollégánk ezekben a percekben éppen Katalóniában nyüstöli az autót, így holnap részletes, személyes beszámolót olvashattok az MX-5 legújabb kiadásáról. De hogy addig se maradunk hírek nélkül, íme néhány alapvető információ a modellről.
Az MX-5 a Skyactiv hajtáslánc-történelem első tagja, amely hátsókerékhajtással készült. Közvetlen elődjénél 100 kilogrammal könnyebb, azaz nagyjából annyit nyom, mint a legelső generációs ősmodell (sőt, az előzetes infók szerint méretében is visszalépett az eredeti léptékre!), tömegközéppontját pedig az ígéretek szerint minden eddiginél mélyebbre szorították le.
Mindez papíron azt jelenti, hogy az eddigi, etalonszámba menő közvetlen vezethetőség legalábbis megmarad a továbbra is a Jinba Ittai elvét valló modellnél.
Hogy a másfél és kétliteres motorok mennyit tudnak, hogy milyen a modell egyetlen Achilles-sarka, a helykínálat, és egyáltalán, hogy bele lehet-e szeretni a legújabb MX-5-be, holnap elmondjuk nektek.