Nyomasztóan csekély arányban várnak vevőre valós kilométeróra-állású használt autók. A visszatekeréssel gyorsan és olcsón növelhető az autó értéke - a vevő kárára
Nyomasztóan csekély arányban várnak vevőre valós kilométeróra-állású használt autók. A visszatekeréssel gyorsan és olcsón növelhető az autó értéke - a vevő kárára
Fotó megosztása:
Nyugaton is dívik a trükközés. A német rendőrség becslése szerint háromból egy használt autó óráját manipulálják. Ez évente kétmillió kocsi, a vevőket érő kár átlagosan 900 ezer forintnyi euró autónként
Nyugaton is dívik a trükközés. A német rendőrség becslése szerint háromból egy használt autó óráját manipulálják. Ez évente kétmillió kocsi, a vevőket érő kár átlagosan 900 ezer forintnyi euró autónként
Fotó megosztása:
Öreg autók mechanikus számlálóját otthon is ki lehet szerelni aztán tekergetni, ahová tetszik
Öreg autók mechanikus számlálóját otthon is ki lehet szerelni aztán tekergetni, ahová tetszik
Fotó megosztása:
Több használtautó-kereskedő állítja, hogy a szebb óraállással nem az extraprofit a cél, csak azt érik el vele, hogy piacképes legyen az autó. Így aztán végképp nehéz mindazok dolga, akik nem csalnak. Ez a Mondeo 2,0 TDCi egy márkakereskedésen várt vevőre, kiváló állapotban, de órájában a valós futásteljesítménnyel, ami elriaszt sok vevőt
Több használtautó-kereskedő állítja, hogy a szebb óraállással nem az extraprofit a cél, csak azt érik el vele, hogy piacképes legyen az autó. Így aztán végképp nehéz mindazok dolga, akik nem csalnak. Ez a Mondeo 2,0 TDCi egy márkakereskedésen várt vevőre, kiváló állapotban, de órájában a valós futásteljesítménnyel, ami elriaszt sok vevőt
Fotó megosztása:
Ha vigyáztak az autóra és elvégezték az időszaki karbantartásokat egy tisztességes szervizben, a kocsi állapotán nem látszik még negyedmillió kilométer megtétele sem
Ha vigyáztak az autóra és elvégezték az időszaki karbantartásokat egy tisztességes szervizben, a kocsi állapotán nem látszik még negyedmillió kilométer megtétele sem
Fotó megosztása:
Kopott, azt látni. De vajon 100, 200 vagy 300 ezer km kellett ehhez? Több példányt kell megnézni a kiválasztott típusból, hogy legyen némi fogalmunk a kopások gyorsaságáról
Kopott, azt látni. De vajon 100, 200 vagy 300 ezer km kellett ehhez? Több példányt kell megnézni a kiválasztott típusból, hogy legyen némi fogalmunk a kopások gyorsaságáról
Fotó megosztása:
Kopott és fényes a kormány, azt látni. De vajon 100, 200 vagy 300 ezer km kell ehhez? A megoldás: 255 192
Kopott és fényes a kormány, azt látni. De vajon 100, 200 vagy 300 ezer km kell ehhez? A megoldás: 255 192
Fotó megosztása:
Fél perc alatt, jóval 20 ezer Ft alatti összegért átírható az óraállás a szervizcsatlakozón
Fél perc alatt, jóval 20 ezer Ft alatti összegért átírható az óraállás a szervizcsatlakozón
Fotó megosztása:
Így működik a csalás: a szervizcsatlakozón át a szaki felprogramozza az új óraállást és ez az adat rögzült is az összes helyen
Így működik a csalás: a szervizcsatlakozón át a szaki felprogramozza az új óraállást és ez az adat rögzült is az összes helyen
Fotó megosztása:
Nem lehet tudni, melyik csaló mennyit hazudik az új óraállással. Akad példa 200-250 ezer kilométert fiatalodó autókra
Nem lehet tudni, melyik csaló mennyit hazudik az új óraállással. Akad példa 200-250 ezer kilométert fiatalodó autókra
Fotó megosztása:
Az ábrán az látszik, hogy mennyit keres a csaló kereskedő vagy magánember az óratekeréssel. A vevő pedig ne győzze meg magát, hogy ő fogja ki az alig futott aranyhalat, nem pedig azok akik, akik ebből élnek
Az ábrán az látszik, hogy mennyit keres a csaló kereskedő vagy magánember az óratekeréssel. A vevő pedig ne győzze meg magát, hogy ő fogja ki az alig futott aranyhalat, nem pedig azok akik, akik ebből élnek
Fotó megosztása:
Visszatekert órával nem is tudhatja a tulaj, hogy rég túl van a vezérműszíjcsere 60-210 ezer kilométeres periódusán. Ha szakad a szíj, komoly motorhiba lehet az eredmény
Visszatekert órával nem is tudhatja a tulaj, hogy rég túl van a vezérműszíjcsere 60-210 ezer kilométeres periódusán. Ha szakad a szíj, komoly motorhiba lehet az eredmény
Fotó megosztása:
Öreg autók mechanikus számlálóját otthon is ki lehet szerelni aztán tekergetni, ahová tetszik
Tavaly júliusban lépett életbe a büntető törvénykönyv azon rendelkezése, amely egy évig terjedő szabadságvesztéssel bünteti az autók kilométerórájának visszatekerését. Az eltelt több mint egy évben azonban – bizonyíték híján – egyetlen alkalommal sem ítéltek el senkit, így a Használtautó.hu adatai szerint a nepperek ugyanúgy tekernek tovább, mint eddig.
A kilométeróra visszatekerésének célja, hogy a mutatott kilométer a vásárlók számára fontos lélektani határ alá kerüljön. Ilyen határ a 100 ezer, illetve idősebb autóknál a 150 és a 200 ezer kilométeres szint, aki tudja, ez alatt igyekszik hirdetni autóját. Bár az eloszlásnak statisztikailag egyenletesnek kellene mutatkoznia, a 95-99 ezer kilométeres intervallumban például több mint 20 százalékkal hirdetnek több autót, mint az előtte vagy az utána következő sávban.
Még árulkodóbb az egyes évjáratokhoz tartozó átlagos futásteljesítmények mértéke. Az eladásra kínált hároméves járművek átlagosan 100 ezer kilométert futottak. Ezt követően azonban jelentősen csökken a bevallott éves menettáv: a 150 ezres átlagot 8 éves korban érik el, a 200 ezres átlagot pedig csak a 16. évben lépik át.
Az oldal szerint elgondolkodtató, hogy tavaly augusztusban szinte hajszálra ugyanez volt a helyzet. Erre magyarázat lehet, hogy a Btk.-ban szereplő rendelkezést gyakorlatilag csak akkor lehet alkalmazni, ha tettenérés történik, erre azonban az egész országban eddig nem volt precedens. Egy kvázi üres jogszabályi előírásnak pedig nincsen igazi visszatartó ereje.
Az autók aktuális kilométerállását 2012 januárjától minden tulajdonváltás vagy műszaki vizsga során regisztrálják a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEKKH) adatbázisában. Mivel műszaki vizsgán az autók túlnyomó többsége kétévenként esik át, a járművek többségéről jelenleg csupán egyetlen nyilvántartott adat áll rendelkezésre. Ezt pedig hiába kéri le a vevő, ha nem áll rendelkezésre olyan korábbi érték, amihez viszonyítani is lehet. Ráadásul, ha egy járművet átlag felett használnak, bőven megérheti akár kétévente visszatekerni az óraállást ? ilyenkor csak arra kell figyelni, hogy az új érték a korábban regisztrált felett legyen.
A valódi hosszú távú megoldás tehát a gyakoribb adatrögzítés lehet. Ez az autó tulajdonosának nem jelentene pótlólagos terhet, hiszen arra – a Belgiumban és Hollandiában bevált gyakorlat alapján – elsősorban a szervizlátogatások alkalmával, automatikusan kerülne sor. Emellett megfontolandó az adatok rögzítése akár közúti ellenőrzések során is. Ennek bevezetésére azonban egyelőre kevés konkrét szándék körvonalazódik szabályozói oldalról.
Kíváncsi vagy a világ legnagyobb motorgyűjteményére? Kattints a képre! Megéri.