A Volkswagen 1979-től 1984-ig már gyártott apró platóst, Caddy Pick-up néven. Az autó Európában rövid életűnek bizonyult, Dél-Amerikában azonban a mai napig népszerű a koncepció: 1980 óta immár ötödik generációjában készül a mindenkori Gol alapjaira. 

A Saveiro szimpla, nyújtott és duplafülkés kivitelben, ezeken belül többféle felszereltségi szinten, köztük a vagány Cross életmód-kiadásban (képeinken) kapható; ezek közül a nyújtott fülkés kiadás számít újdonságnak. 
Brazíliában, a Gol műszaki alapjaira készül a 4,5 méteres, platós VW Saveiro. Többféle kivitelben kínálják, a nagy újdonság a dupla fülkés verzió.
Csinos városi platós a VW-től 23
A verziótól függően eltérő, átlagosan 4,5 méter hosszúságú Saveiro 1,70-1,72 méter széles, 1,50-1,55 magas. A 2,75 méteres tengelytávon nyugvó modell platójának térfogata 580 liter, a hátsó ajtót gázrugók eresztik le.  
Hogy nem komoly teherjárműről, hanem kisautóból faragott célszerszámról van szó, arról az elöl MacPherson rugóstagokat, hátul csatolt lengőkaros futóművet alkalmazó futómű is tanúskodik. Az egész autó összese 1,1 tonnát nyom. 
Csinos városi platós a VW-től 24
A nyújtott fülkére dizájnos tetősínt terveztek, az oldalfalakat tetszetős koptatósáv díszíti. A beltérben rengeteg pohártartó, bőséges kényelmi felszereltség (legalábbis a Cross kivitelben) várja az utasokat; a mókázást az ESP módosított üzemével működő terep-üzemmód teszi élvezetesebbé. 
Biztonsági rendszerekben is bővelkedik a platform, a vészfékezésre működésbe lépő vészvillogóktól a visszagurulás-gátlón át az ívmeneti iránytartást segítő GMA rendszerig. A Saveiro egyetlen motorral kapható: a négyhengeres, 16 szelepes 1.6-os benzin-etanol üzemű, legnagyobb teljesítménye 120 LE (alkoholos üzemmódban). A végsebesség 177 km/óra, a gyorsulás 10,1 mp.