Az idei év első hét hónapjában 23,5 százalékkal több személygépkocsi-abroncsot adtak el Magyarországon, mint az előző év hasonló időszakában. Ez 1,486 millió abroncsot jelent, és még ez is csak megközelíti a 2008-as rekordév azonos időszakára vonatkozó mennyiséget.
A nyári szegmensben 16 százalékos a növekedés, a téli abroncsoknál pedig már most 40 százalékos növekedés látszik. A Continental Hungaria Kft. elsősorban a válság éveit követő általános kereslet fellendülését, az olcsóbb „szuperbudget” kategória térnyerését, valamint a megnövekedett használtautó-behozatalt látja a bővülés hátterében.
A „szuperbudget” kategóriába már nemcsak kínai és egyéb távol-keleti márkák tartoznak, hanem néhány ismert abroncsgyártó kevésbé neves márkája is. A Continental szerint a prémiummárkák tartják a pozícióikat a piacon – ez Nyugat-Európában a teljes abroncsértékesítés 60, hazánkban 35-40 százalékát jelenti -, míg a középső, klasszikus értelmezés szerinti „quality” kategóriában évek óta csökken a kereslet. Ez a csökkenő trend megegyezik a teljes Európára vetített iránnyal, de kérdés, hogy ez a leértékelés hosszú távon mennyire tartható, illetve kifizetődő az iparági szereplők számára.