Már a megvalósulás végső fázisában jár az Audi TT harmadik változata, erősítette meg Ulrich Hackenberg, a márka fejlesztési igazgatója. Hogy ez milyen lesz, az titok, azt azonban elárulta a szakember, hogy „egy korábbi tanulmány sokat elárul arról, hogy hogyan képzeljük a TT család eljövendő, új tagját.” 

Az a korábbi tanulmány minden bizonnyal az áprilisban, Pekingben bemutatott Audi TT Offroad Concept. A 4,39 méteres autót két, 12 kWh kapacitású akkumulátorról táplált villanymotor és egy 292 lóerősre hangolt, kétliteres benzinmotor triója hajtotta, 650 Nm összesített nyomatékkal és 408 LE rendszerteljesítménnyel; a szériamodell, ha valóban erről van szó, vélhetően ennél egyszerűbb hajtáslánccal készül majd. 
Négyajtós, sportos szabadidőjárművet mutatott be az Audi. A konnektoros hibrid hajtáslánc 408 lóerővel és két liter alatti átlagfogyasztással büszkélkedhet.
Megépülhet a terepjáró Audi TT 45
Ugyanakkor nem kizárt, hogy Hackenberg nem erre, hanem a shooting brake kombikoncepcióra gondolt (ld. alább). 
Ennek tisztán termékpozicionálási megfontolásból több értelme volna, hiszen a közelgő Q1 megjelenésével nem igazán marad hely az Audi palettáján még egy SUV-nak, míg a sportos kombi igazi különlegesség lehetne (a gondolattal már egy évtizede is kacérkodott az Audi), de a szabadidőjárművek piaci szárnyalását látva nem hibáztatnánk az Audit, ha mégis ebbe az irányba mozdulna el.
Az Audi Allroad Shooting Brake tanulmány idén januárban lépett színre; először ebben láthattuk a később megvalósult, teljesen digitális műszeregységet.
Megépülhet a terepjáró Audi TT 46