Mintha egy nagyra nőtt Fiestát látnánk: a Ford új egyen-arca jól áll az európai személyautó-kínálat legnagyobb tagjának. A trapéz alakú, krómozott hűtőmaszk és a látványos fényszórók egy egyszerű ráncfelvarrást sejtetnek, pedig az autó alapjaiban újul meg.
Az új, negyedik generációs Mondeóval közös alapokra épülő S-Max olyan technológiákat hoz be a nagy egyterűek szegmensébe, mint a kategóriában első ízben alkalmazott, motorosan elfektethető második és harmadik sori ülések, vagy a Kugán bevezetett, lábfej-csóválásra nyíló csomagtérajtó. A további újdonságok sorában hátsó oldallégzsák, villanymotorral állítható kormányoszlop, valamint első masszázsfotelek szerepelnek.
Egyelőre nincs hivatalos információ arról, hogy milyen motorokkal kínálják majd a jövő nyáron piacra lépő S-Maxot. Várakozásaink szerint a választékban marad a kétliteres dízelmotor 120 lóerős kivitele; a 150 és 180 lóerős variánsok akár duplakuplungos váltóval is kaphatók lesznek majd. Benzinmotorból a nagy újdonság a frissen bevezetett, másfél literes EcoBoost egység lesz, 160 lóerővel; a csúcson a 240 lovas 2.0 négyhengeres trónol majd.
A Mustangból ismerős, 2,3 literes, 310 lóerős motor alkalmazásáról nincs hír, lesz viszont összkerékhajtású variáns az S-Maxból, ami eddig nem volt.