Néhány hónappal ezelőtt már láthattunk valamit, ami Q7-esnek tűnt; akkor azonban a Bentley közelgő elefántját próbálgatták a mérnökök. Ezek a prototípusok ellenben, amiket most kaptak lencsevégre valamely mediterrán hegyvidéken, illetve a Nürburgringen, már valóban az Audi legnagyobb szabadidőjárművének az előfutárai.
Különösen izgalmas az a példány, amelyet érintésvédelmi matricák díszítenek: ezeket ugyanis olyan tesztjárművekre szokták ragasztani, amelyekben nagyfeszültségű elektromos rendszer (magyarul hibrid vagy konnektoros hibrid hajtáslánc) működik. A márka aktuális fejlesztési irányából kiindulva itt az utóbbiról lehet szó.
A hálózatról tölthető hibrid hajtásláncról semmilyen egyéb információnk nincs; kicsi az esélye annak, hogy az Audi megkapná a Bentley Mulsanne fedélzetén bemutatott, a márka hamarosan bemutatkozó szabadidőjárművébe szánt, 6,75 literes óriáshibridet.
A további motorkínálat viszont nagyjából tisztázott: az új generációs Q7 alighanem kap egy új, négyhengeres belépő dízelmotort, emellett átdolgozott 3.0 és 4.2 TDI dízelek, illetve három- és négyliteres benzinmotorok várnak a vevőkre. Az összkerékhajtás és a nyolcfokozatú automata váltó adott.
A legújabb irányzattal összhangban az Audi Q7 is komoly fogyókúrán esik át; új padlólemeze részben alumíniumból készül, ami akár 350 kilónyi tömegveszteséget is jelenthet. Az új padló magyarázza a megnövelt szélességet, a kompaktabb orrkialakítást. Módosulnak a fényszórók, a hűtőmaszk és a légbeömlők; hátul inkább csak áramvonalasabb lesz az ismert sziluett.