A magyar utak nagy része megbukott a szakmai teszten, a burkolatállapot az Országos Közúti Adatbank szerint rossz minősítést kapott. A Népszabadság szerint a kátyúk eltüntetésére évről évre több tízmilliárd forintot költenek, ahhoz azonban, hogy a magyar utakat ne csak terepjáróval lehessen normálisan használni, tízszer ennyit kellene előteremteni.

Budapesten bő 42 ezer kátyúnak estek neki, a vidéki utakon már nem is számolják, csak a lyukbetömés költségét: jelenleg 8,2 milliárd forintnál tartanak.
Ez az úthiba egy parányi lyukkal kezdődött, vélhetően a csapadékos idő miatt nem javították ki, így 2 hét alatt ekkorává taposták szét az autók

Ez az úthiba egy parányi lyukkal kezdődött, vélhetően a csapadékos idő miatt nem javították ki, így 2 hét alatt ekkorává taposták szét az autók


Ezermilliárd forintra volna tehát szükség a 31 ezer kilométeres országos közúthálózat állagromlásának megállításához. Persze ez is csak akkor volna elég, ha azonnal együtt lenne a pénz, és ha a napjainkra teljesen leromlott, többségében négy és öt számjeggyel jelölt kisebb jelentőségű helyközi utak rendbetételét még sok évre elnapolnák.

A júniusi adatok szerint a burkolatállapot csak az országos közutak 8,2 százalékán, 2553 kilométeren nevezhető jónak. Megfelelőnek 6,5 százalék, vagyis 2009 kilométer, tűrhetőnek 20,8 százalék, 6433 kilométer minősül. A fennmaradó 64 százalék, tehát majdnem húszezer kilométer minősége kritikán aluli.

Az autósok hazánkban muzeális, átlagosan 26 éves útburkolatokat koptathatnak. A kerekekkel találkozó aszfalt vagy beton átlagéletkora a főutakon 17, a mellékutakon 29 év. A pályaszerkezet átlag 34 éves, amelyhez a főutak 29, a mellékutak 36 évvel járulnak hozzá. Az egyik legrégebbi útszakasz az országos hálózaton a 10-es főút 40-es kilométerszelvényének környéke, amelyet 1907 óta használnak a közlekedők. 719 kilométeren a burkolathibák miatt bevezetett sebességkorlátozásokra is figyelni kell, mert ezeken a területeken előszeretettel állnak lesben a rendőrök.

(Forrás: nol.hu)