Alig hogy bemutatta az alapmodellt, máris elkészítette szabadidőjárművének sportos átiratát a Volvo. Ütős.
Szokás szerint pusztán optikai tuningról van szó, annak viszont igazán átütő erejű a Volvo XC90 szabadidőautó R-Design kiadása.
A karosszéria számos ponton módosult. Új a hűtőmaszk és az első légterelő, az ablakok selyemfényű fémkeretet kaptak, a tükörházak és a tetősín is fémesen csillog, a keréktárcsa akár 22 colos is lehet, a fart pedig kettős kipufogóvégződés díszíti.
Az utastérben sportülések, valamint perforált bőrrel borított kormánykerék adja meg az alaphangot. Ehhez jönnek hozzá az egyedi pedálok, padlószőnyegek, megvilágított küszöbök; még a sebességváltó gombja és a távirányító bőrtokja is új.
A középkonzol, rajta a táblaszámítógéppel, természetesen megmaradt, de a kijelző grafikáját R-Design-os szkinbe öltöztették.
Az R-Design nem limitált széria, hanem csúcskivitel: az Inscription verzióval egy szinten helyezkedik el, ám míg az az eleganciát helyezi előtérbe, emez értelemszerűen a dinamikát. Ennek megfelelően a teljes hajtáslánc-kínálattal megvásárolható, beleértve a 400 lóerő összteljesítményű T8 konnektoros hibrid variánst is.