Az észak-amerikai Denverben tanuló, svéd származású Eva Haakansson öt éven át építgette KillaJoule (a név a kilojoule és a „killer”, azaz gyilkos szavak összemosásával játszik) nevű oldalkocsi motorkerékpárját. A 33 éves mérnöki PhD hallgató saját maga tervezte és finanszírozta a projektet, amely most meghozta a gyümölcsét: a hosszú szivar augusztus 28-án a bonneville-i sóstó medrében 389,219 km/óra abszolút csúcssebességet és a két kísérletben összesítve 387,328 km/óra átlagsebességet ért el. 

Ezzel az eredménnyel Eva nem csak a leggyorsabb nő lett a világon, aki kerékhajtású járművel száguldott, de az elektromos motorkerékpárok, sőt, az oldalkocsis motorkerékpáros sebességi világcsúcsát is megdöntötte – előbbi több mint 40 km/órával. Külön dicsőség, hogy az oldalkocsis rekordot eddig belső égésű motorral hajtott jármű tartotta. 
Eva azt mondja, sikerül titka, hogy nem kísérleteztek, hanem pontosan kiszámították, milyen konfigurációval érhetik el a legjobb eredményt. 
A svéd Eva Haakansson közel 390 km/órával száguldott saját építésű elektromos motorkerékpárján. Uraim, tessék utána csinálni!
A világ leggyorsabb nője 15
Az 5,6 méter hosszú, 53 cm széles, 96 centi magas KillaJoule hajtásáról egy 500 lóerős villanymotor gondoskodik; az akkumulátorokat otthon szélenergiával, a rekordkísérlet helyszínén dízelgenerátorokkal töltötték fel. A jármű mindössze 700 kilogrammot nyom, beleértve a vezetőt is; különleges keréktárcsáira egyedi keverékű, tömör gumiabroncsokat szereltek. A lassításról elöl-hátul egy-egy tárcsafék gondoskodik, a futam végén két kevlár fékernyő állítja meg az üvegszálas burkolatú szivart.