Jó ideje olvasni arról, hogy a Toyota beszállhat a rali WRC versenysorozatba. A képen látható autó elégé kézzelfogható jele ennek, de egy működőképes raliautó még nem jelenti azt, hogy zöld utat kapna a projekt. A versenyautót a videón Stéphane Sarrazin vezeti, aki a gyár Le Mans-i hibrid versenyautójának egyik ásza.

A lehetséges visszatérés egyik lépése egy összkerekes GT86 építése volt, amely a Toyota elnöke, Akio Toyoda egyetértésével készült a zsinórban négyszeres ralivilágbajnok, Tommi Mäkinen műhelyében.

A turbós GT86-ból nem lesz WRC

A GT86 Subaru rokonsága miatt a turbós, összkerekes prototípus nagyobb gond nélkül megvalósítható volt, de valószínűtlen, hogy egy gyári WRC autóhoz bármi köze lenne. A raliban a gyári GT86 várhatóan megmarad R3-as, kétliteres szívómotoros kocsinak.

Lehet, hogy semmi nem lesz belőle, de érdemes megnézni, hogyan csapat a videón a Yaris WRC prototípusa

Hátsókerekes, mintegy 250 lóerős raliautót készített a Toyota. A GT86 R3-as kategóriájú versenyautó

Hátsókerekes, mintegy 250 lóerős raliautót készített a Toyota. A GT86 R3-as kategóriájú versenyautó

Hivatalos bejelentések híján csak találgatások keringenek a visszatérés idejét illetően. A 2017-es szezon egy lehetséges, bár késeinek tűnő beszállási pont.

Ideális ellenfél lenne a Hyundai és a Toyota

Szerintünk a Toyotának addig kellene visszatérnie a rali legmagasabb kategóriájába, amíg a Volkswagen és a Hyundai tutira kitart a WRC mellett. A Hyundai nagyon elszántnak tűnik, de kérdéses, hogy a jelenleg szintén gyári csapattal induló Citroën és Volkswagen meddig marad a raliban 2017 után. A Toyotának azon vetélytársak ellenében érdemes indulnia, amely cégek az utcai autók piacán is a legkeményebb konkurensei. Persze a Toyota belépése a konkurenciát is maradásra bírhatja.
 

Egy versenyt nyert a Hyundai az i20 WRC-vel, az ADAC Német Ralit. Addigra a Volkswagen 12 futamos győzelmi szériával felülmúlta a Citroën nyolcgyőzelmes rekordját

Egy versenyt nyert a Hyundai az i20 WRC-vel, az ADAC Német Ralit. Addigra a Volkswagen 12 futamos győzelmi szériával felülmúlta a Citroën nyolcgyőzelmes rekordját

Jelenleg nincs hír a lehetséges versenyzőkről sem. Befutott volánfenoménból, vagy legalább biztos kezű, nagy tapasztalatú sofőrből sincs sok, míg az ifjú tehetségeknek kevés az esélye.  Mivel a nagy autógyártók ritkán terveznek 5-10 évvel a raliban, az elvárt diadalig kevés az idő, tehát nem kockáztatnak. Idő hiányában nincs idő felépíteni egy tehetséget, mert a többéves folyamat nemigen egyeztethető össze a temérdek pénz fejében gyors eredményeket váró főnökséggel.