Új, moduláris padlólemezre épül, így a szinergiákat kihasználva névből is újat, egységeset kap a Mercedes középkategóriás szabadidőjárműve: a jövőre GLK helyett GLC néven érkező modell így egyértelműen jelzi, melyik típus adta műszaki alapját.
Nem mintha erre szükség volna az utastérbe bepillantva: a döntött középkonzol, a tetején trónoló tripla légbeömlővel, a váltókar mögött elhelyezett központi infotainment-vezérlő egység és a nagyméretű központi képernyő csak az eltérő arányok miatt szükséges változtatásokban különbözik a C-osztálytól.
A korábban kifejezetten szögletes dizájnt jóval organikusabb, áramvonalasabb hatású formavilág váltja fel. Az álcázás ellenére kivehetők a fényszóró új, lágy kontúrjai.
A motorkínálat a C-osztályból származik, a leggyengébb variánsokat átugorva, magától értetődő az összkerékhajtás, és minden bizonnyal hibrid, sőt AMG változat is lesz, az utóbbi a most bemutatott 4.0 V8 turbómotorral.
A modell legkorábban jövő év elején mutatkozhat be, az értékesítés várhatóan már tavasszal megkezdődik.